فیلم  فارسی حرف زدن داماد کره‌ای با مادرزن ایرانی درباره قیمه بادمجان ! / وایرال شد

در دنیا امروز به دلیل کم شدن فاصله ها با استفاده از اینترنت  و فضای مجازی و زیاد شدن مهاجرت افراد شاهد ازدواج های چند ملیتی زیادی هستیم. در این ازدواج ها تفاوت فرهنگی و زبانی لحظات جالبی را رقم می زند. اخیرا ویدیویی در فضای مجازی از داماد کره ای که در مورد قیمه بادمجان با مادرزن ایرانی اش صحبت می کند پربازید شده است.

آمریکا رکود دار ازدواج چند ملیتی

از آنجایی که آمریکا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان شناخته می شود، بی شک آمار ازدواج های چندملیتی در آن قابل توجه خواهد بود. بنابر آخرین آمارها، تعداد ازدواج های چندملیتی از سال ۲۰۰۰ میلادی تا به حال افزایش چشمگیری داشته است. جمعیت بالای اسپانیایی زبان ها و چینی هایی که در این کشور زندگی می کنند، مهم ترین عامل افزایش تعداد ازدواج های چندملیتی است. از سوی دیگر آمریکایی ها بیشتر از گذشته تمایل دارند با قومیت های دیگر ازدواج کنند. علی رغم اینکه موضوع تبعیض نژادی هنوز برای مردم آمریکا حل نشده، اما آمارها نشان می دهد، تعداد کسانی که می پذیرند با فردی از نژاد یا قومیت دیگری ازدواج کنند، کم نیست. ازدواج سفیدپوست ها با رنگین پوست ها نیز نسبت به چند سال اخیر، افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر «دانیل لیچر»، استاد جامعه شناسی و سیاست عمومی دانشگاه «کورنل» معتقد است: «واکنش های سفید پوستان نسبت به مهاجران و ازدواج با آنها، نویددهنده بهبود روابط میان این دو قشر از جامعه آمریکا است».

بنابر اعلام مرکز آمار آمریکا، حدود ۴۰ درصد از آسیایی هایی که در ایالات متحده متولد شده اند، با سفیدپوست ها ازدواج می کنند. علاوه بر این، از میان آسیایی هایی که در سال های اخیر به ایالات متحده مهاجرت کرده اند، تعداد مردانی که با خارجی ها ازدواج می کنند سه برابر و تعداد زنان پنج برابر شده است. اما تعداد ازدواج اسپانیایی زبان هایی که در آمریکا متولد شده اند با سفیدپوست های این کشور به میزان بسیار جزئی افزایش یافته است.

«خوان تورمان» ۳۷ ساله که اصالتاً آرژانتینی است و در «هیوستون» آمریکا به فروشندگی مشغول است، فشار خانواده و تأثیر قومیتی را به شدت احساس کرده است، وی درباره علت ازدواج با یک آمریکایی می گوید: «من هیچ موقعیتی برای آشنا شدن با یک دختر اسپانیایی زبان نداشتم، حتی در دبیرستان نیز با چنین فردی برخورد نکردم بنابراین تصمیم گرفتم با یک خانم آمریکایی ازدواج کنم. گاهی اوقات تصور می کنم فضایی به وسعت یک دنیا میان ما وجود دارد، ما به هم علاقه داریم اما علی رغم این که هفت سال است با هم ازدواج کرده ایم، نقاط تیره و تار زیادی در زندگی مان وجود دارد، من اطمینان دارم این نقاط تاریک به علت فرهنگ و ملیت متفاوت ایجاد شده اند.».   

«سامانتا» زنی ۴۲ ساله و اصالتاً هندی است، بیش از ۲۰ سال است که او با یک مزرعه دار آمریکایی ازدواج کرده است، او نسبت به خوان رضایت بیشتری از زندگی اش دارد، وی اظهار می دارد: «ازدواج با یک خارجی را نه می توان کاملاً عالی یا کاملاً نامطلوب ارزیابی کرد، همه چیز بستگی به خودتان دارد. بی شک من و بیل نیز در ابتدا مشکلات زیادی با هم داشتیم، اما در مقابل آنها تسلیم نشدیم، مدام در تلاش بودیم تا عدم یا سو تفاهم ها را به تفاهم تبدیل کنیم، به هیچ وجه نباید تصور کنید این کار ساده بود اما با صبر و تحمل حاصل شد. پس از اینکه بتوانید بر مشکلات فائق بیایید، زندگی روی خوش خود را به شما نشان خواهد داد، نباید از محاسن زندگی با یک خارجی غافل شوید. حضور در کنار یک فرد خارجی امکان آشنا شدن بیشتر با فرهنگ و آداب آن کشور را فراهم می آورد. شما می توانید تنوع موجود میان فرهنگ ها و ملیت ها را به خوبی حس کنید. بنابراین من اعتقاد دارم، زندگی با یک خارجی اگر با فکر، صبر و آرامش همراه باشد، می تواند خوشبختی را برای هر دو طرف به ارمغان بیاورد».

کدخبر: 932096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟