رژیم طبیعی مو چیست؟ درمان ریزش مو، درمان وزی مو و درمان خشکی با رژیم مناسب مو

به گزارش رکنا، درمان ریزش مو با رژیم مناسب مو به راحتی ایجاد می شود. یک رژیم ساختار، تکرار و سازگاری را برای روند مادام العمر مراقبت از موهای شما فراهم می کند. درمان وزی مو با رژیم مناسب مو شامل محصولات و فرآیندهایی است که موهای شما را سالم و شاد نگه می دارد. در این مقاله شما را با رژیم طبیعی مو چیست؟ درمان ریزش مو،درمان وزی مو و درمان خشکی با رژیم مناسب مو بیشتر آشنا می سازیم؛ با ما همراه باشید.

رژیم طبیعی مو چیست؟

قبل از شروع یک چیز وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: شما موهای خود را بهتر می شناسید. اگر چیزی در این رژیم موهای سالم وجود دارد که برای موهای شما بهترین کار را ندارد … اشکالی ندارد! چیزی وجود دارد که می تواند برای ۸۰ تا ۹۰ درصد موهای شما خوب کار کند و برای موهای شما کار نمی کند. در پایان روز، این شما هستید که باید از موهای خود دفاع کنید و بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است.

برای شروع آماده اید؟

به رژیم موهای خود به عنوان یک برنامه غذایی برای موهای خود فکر کنید. شما آن را از قبل برنامه ریزی می کنید تا مطمئن شوید که شامل همه چیزهایی است که نیاز دارید، دنبال می کنید و سپس تکرار می کنید. چه رژیم موهای شما به صورت هفتگی، دوهفته یا ماهانه تکرار شود، ایجاد یک رژیم موثر کلید شما برای داشتن موهای طبیعی است که همیشه بهترین ظاهر و احساس را دارند.

با این حال، هر رژیمی رژیم خوبی نیست.

در واقع، اگر یک رژیم غذایی بد ایجاد کنید، رژیم شما ممکن است فاقد عناصر مهم باشد (یا شامل عادات مضر باشد.) تصور کنید که یک برنامه غذایی دقیق برای خود تهیه کرده اید و به طور کامل از آن پیروی می کنید … اما فراموش کرده اید که سبزیجات اضافه کنید، و اضافه کرده اید. بستنی به صورت روزانه دیر یا زود، بدن شما احساس خوبی نخواهد داشت. در صورت اتخاذ یک رژیم ضعیف مو، همین اتفاق می تواند برای موهای شما بیفتد.

با ابزار مناسب شروع کنید

بدون ابزار مناسب نمی توانید یک رژیم موی سالم ایجاد کنید. اینجاست که بسیاری از بانوان هنگام مراقبت از موهای طبیعی خود غرق می شوند. آنها مطمئن نیستند که از چه محصولاتی استفاده کنند زیرا محصولات زیادی در آنجا وجود دارد.  بدون ابزار مناسب نمی توانید یک رژیم موی سالم ایجاد کنید. اینجاست که بسیاری از خانم ها هنگام مراقبت از موهای طبیعی خود غرق می شوند.

اجزای ضروری یک رژیم مو

فرقی نمی‌کند نوع مو، مدل فر، تخلخل یا طول موی شما، اجزای لازم (محصولات و فرآیندهایی) وجود دارد که برای سالم نگه داشتن موهایتان نیاز دارید. در هر یک از این اجزا، می توانید محصول، مقدار، دفعات و سفارشی را که برای موهای شما مناسب است انتخاب کنید.

شامپو

نرم کننده عمیق

نرم کننده های ترک در

گره گشا

روغن های طبیعی

تعریف کننده کرل

کارهایی که نباید با رژیم موهای خود انجام دهید

از رژیم کسی پیروی نکنید

فقط به این دلیل که موهای او شبیه موهای شماست. رژیم آنها ممکن است برای شما کارساز باشد، اما احتمال دارد موهای شما بر اساس تخلخل، ضخامت، تراکم، سبک زندگی شما و سایر عوامل نیازهای متفاوتی داشته باشد.

به روالی که کار نمی کند پایبند نباشید

بعد از یک هفته آن را ترک نکنید (به آن زمان بدهید)، اما اگر ۱ یا ۲ ماه گذشته است و رژیم شما به نتایج مورد نظر شما نمی رسد، آن را تنظیم کنید! برای به دست آوردن بهترین نتایج باید آزمایش کنید.

زیاده روی در یافتن محصولات مناسب مو نکنید

محصولات بد زیادی وجود دارد که به موهای شما آسیب می رساند و آنها را خشک می کند اما مهمتر است که نوع مناسب محصولات (به جای محصولات یا برندهای خاص) را در یک رژیم ثابت بگنجانید. اگر رژیم شما کار نمی کند، سعی کنید قبل از تعویض محصولات، زمان بندی یا ترتیب رژیم خود را تنظیم کنید.

پاک کردن مو

موهای شما باید تمیز باشد و پوست سر شما باید نفس بکشد تا موهای سالم رشد کند.

اگر موهای مجعد یا پیچ‌دار دارید، از شامپوی ملایم و بدون سولفات مانند شامپو آووکادو آب‌رسان کاملاً طبیعی استفاده کنید. (از تکیه صرف به شستشوی مشترک خودداری کنید، زیرا این کار به اندازه کافی پوست سر شما را از تجمع محصولات پاک نمی کند. )

اکثر نچرال ها موهای خود را بین یک بار در هفته تا یک بار در ماه می شویند. باید آزمایش کنید تا بفهمید کدام فرکانس برای شما کار می کند. اگر این اولین باری است که یک رژیم طبیعی برای موهایتان ایجاد می کنید، هفته ای یک بار شروع کنید و سپس با فواصل طولانی تری آزمایش کنید.

نحوه تشخیص اینکه آیا باید برنامه شامپو خود را تغییر دهید:

اگر موهای شما شل، کدر، بی‌جان، چرب، کثیف یا دیگر محصولات به نظر نمی‌رسد که دیگر کار نمی‌کنند احتمالاً باید بیشتر شامپو بزنید.

چنانچه موهای شما خشک، شکننده یا وز می شود، ممکن است بیش از حد موهایتان را شامپو بزنید. سعی کنید زمان بین شستشو را افزایش دهید.

اگر کمتر تمیز می‌کنید، برای جلوگیری از تجمع محصولات دیگر سبک‌تر شوید. اگر بیشتر تمیز می‌کنید، با مرطوب‌کننده‌ها کوشاتر باشید.

درباره انتخاب روتین شامپو مناسب برای موهایتان بیشتر بدانید.

وضعیت

3 دسته اصلی از نرم کننده ها وجود دارد و همه مهم هستند! هرچه موهای شما فرتر و خشک تر باشد، باید از نرم کننده بیشتری استفاده کنید. در اینجا تفکیک است:

نرم کننده روزانه یا آبکشی  نرم کننده سبکی که می توان به صورت روزانه از آن استفاده کرد و برای شست و شو می باشد. موهای شما را راحت‌تر باز می‌کند، کمتر مستعد وز می‌شود و موها را هیدراته می‌کند. هر زمان که موهای خود را خیس کردید از آن استفاده کنید (و اگر گره‌گشایی برای شما مشکل است از آن استفاده کنید.) ما این نرم‌کننده آووکادو آبرسان را توصیه می‌کنیم، یک جایگزین کاملا طبیعی برای سایر نرم‌کننده‌های شستشو.

نرم‌کننده ترک پس از شستن موها برای تامین و حفظ رطوبت موهایتان استفاده کنید. پس از شستن و قبل از حالت دادن به موهای مرطوب، یک ترک سبک بر پایه آب در نرم کننده بمالید.

نرم کننده عمیق

  یک درمان مرطوب کننده و تغذیه کننده قوی مو . این نرم کننده را برای مدت معینی روی موهای خود بگذارید و سپس آن را آبکشی کنید. در حالی که نرم‌کننده‌های عمیق به همان چیزهایی کمک می‌کنند که انواع دیگر نرم‌کننده‌ها (باز کردن گره‌ها، نرم‌کننده، موخوره، رطوبت) هستند، باید نرم‌کننده عمیق را به عنوان یک وعده غذایی پنج ستاره برای موهای خود در نظر بگیرید. این نه تنها رطوبت، بلکه تمام مواد مغذی مورد نیاز موهای شما را فراهم می کند تا واقعاً سالم باشند. برای بهترین نتیجه، هر دو هفته یک بار با نرم کننده عمیق آووکادو، حالت عمیق را انجام دهید.

۱ بر اساس موهای خود یک رژیم موی سالم ایجاد کنید

اغلب، افراد سعی می‌کنند با کپی کردن روال موی شخص دیگری، یک روال مو را جمع و جور کنند. چه موهای آن شخص شبیه موهای او باشد یا فقط محصولاتی را که استفاده می‌کند دوست داشته باشد، به این فکر نمی‌کند که آیا این رژیم برای موهایش مناسب است یا خیر. هنگامی که یک روتین مو ایجاد می کنید، باید نوع مو (تخلخل، ضخامت، تراکم) و همچنین سبک زندگی و عوامل دیگر را در نظر بگیرید. بنابراین، باید مطمئن شوید که تمام عناصر فردی که با موهای شما همراه است را در نظر می گیرید.

علاوه بر این، اگر بعد از یک یا دو ماه متوجه شدید که روتین موهایتان برای شما کارساز نیست، آن را رها کنید! هنگامی که برای اولین بار در حال ایجاد یک روال موهای سالم هستید، باید آن را تنظیم کرده و آزمایش کنید تا چیزی را پیدا کنید که برای موهای شما مناسب است.

۲ موهای خود را تمیز کنید

یک رژیم موی سالم برای موهای طبیعی دارای محصولات مختلف زیادی است و به مرور زمان در موها و پوست سرتان تجمع پیدا می‌کنید. برای حفظ موهای سالم، پوست سر شما نیاز به تنفس دارد، و به همین دلیل، می‌خواهید موهای خود را با یک شامپوی ملایم و بدون سولفات در جایی بین هفته‌ای یک‌بار تا ماهی یک‌بار بسته به موهایتان تمیز کنید.

چگونه می دانید که چند بار موهای خود را بشویید؟ خوب، شما باید آزمایش کنید. اگر به برنامه فعلی شامپو خود شک دارید، در اینجا چند سرنخ وجود دارد که نشان می دهد باید برنامه روتین فعلی خود را تغییر دهید…

موهای شما چرب، کثیف، بی روح، کثیف می شود، یا به نظر می رسد محصولات شما دیگر کار نمی کنند، شامپو را عوض کنید.

۳ شرط، شرط، شرط

وقتی صحبت از ایجاد یک رژیم موی سالم برای موهای طبیعی می شود، انواع مختلفی از حالت دهنده ها وجود دارد. شما می‌خواهید یک نرم‌کننده آبکشی داشته باشید که می‌توانید به‌صورت هفتگی یا دو هفته‌ای روی موهایتان زمانی که زیر دوش هستید و موهایتان خیس است استفاده کنید. همچنین می‌خواهید یک نرم‌کننده مرطوب‌کننده داشته باشید که می‌توانید پس از شستن موهایتان از آن استفاده کنید.

این به شما کمک می کند تا رطوبت را دوباره پر کنید و به شما در یک ظاهر طراحی کمک کند. در نهایت، داشتن یک نرم کننده عمیق نیز عالی است. این روش درمانی است که اکثر افراد یک بار در ماه یا هر دو هفته یکبار از آن استفاده می کنند. این یک درمان بسیار مغذی است که برای مدت زمان مشخصی روی موهای خود می گذارید و سپس آبکشی می کنید. این به شما کمک می کند تا فرهای خود را برای بهترین نتیجه باز کرده و نرم کنید.

۴ همانند یک کار روزانه موهای خود را مرطوب کنید

با موهای طبیعی، رطوبت می تواند تقریبا همه مشکلات شما را حل کند. موهای طبیعی مشکلات شکستگی، خشکی، مات شدن و گره خوردن دارند. تخلخل موهای شما نیز در اینجا مطرح می شود. تخلخل مو به توانایی موهای شما برای جذب و حفظ رطوبت مربوط می شود. به عنوان مثال، اگر دارای تخلخل موی پایینی هستید، موهای شما برای دریافت رطوبت متفاوت است و برای دریافت آن به کمک نیاز دارند.

توصیه می کنیم قبل از رفتن به رختخواب روی انتهای موهای خود تمرکز کنید و رطوبت خود را اضافه کنید. همچنین فراموش نکنید که رطوبت را با یک سیلر یا یک ضد رطوبت آب بندی کنید! انتخاب‌های خوب یا کره شی یا روغن کرچک سیاه جامائیکایی برای موهای ضخیم‌تر/درشت‌تر یا روغن جوجوبا، روغن آووکادو یا روغن زیتون برای موهای ظریف‌تر هستند.

۵ به طور منظم گره ها را جدا کنید

گره زدایی بسیار مهم است زیرا به جلوگیری از ریزش مو، مات شدن، خشکی و شکستگی مو کمک می کند. برای اینکه موهایتان را به طور موثر باز کنید، باید از یک شانه با دندانه پهن یا انگشتانتان استفاده کنید و از انتهای موهایتان عبور کنید. همیشه پایین بکشید و به سمت بالا حرکت کنید. با این کار از شکستگی جلوگیری خواهید کرد. گره زدایی موهای مرطوب و با یک محصول بازکننده گره مو نیز می تواند کمک کننده باشد.

۶ از استایل محافظ استفاده کنید

این بخش واقعاً به شما بستگی دارد زیرا هرکسی ترجیحات متفاوتی برای سبک های محافظ دارد. سبک های محافظ به شما کمک می کند رطوبت را حفظ کرده و از آسیب محافظت کنید. این می تواند هر چیزی باشد، از کش یا قیطان در روز گرفته تا پوشاندن موهایتان با کلاه در شب. اگر هرگز کسی نبوده اید که از استایل محافظ استفاده می کند، این می تواند یک تغییر واقعی بازی برای شما باشد. با این حال، اگر از محصولات یک ظاهر طراحی برای کمک به حفظ استایل خود استفاده می کنید، باید مراقب تولید محصول باشید. این ممکن است برنامه شستشوی شما را تغییر دهد.

۷ به روال خود پایبند باشید!

سخت است که به روال خود پایبند باشید – به خصوص وقتی که جدید باشد. با این حال، رژیم موهای سالم شما اگر ثابت نباشید، نتایجی را که می خواهید به شما نشان نمی دهد. همچنین لازم است توجه داشته باشید که اصلاح موهای شما به زمان نیاز دارد. باید یک یا دو ماه به موهای خود فرصت دهید تا ببینید با محصولات جدید و روتین چگونه عمل می کند. اگر در آن زمان به نظر می رسد که خوب کار نمی کند، پس باید آن را تغییر دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به روال خود پایبند باشید.

یک روال با ساختار هفتگی یا دوهفته ای ایجاد کنید تا به شما در پیگیری آن کمک کند

تا جایی که می توانید آن را ساده نگه دارید تا گیج کننده نباشد

پاکسازی کنید

شامپو برای بلند کردن کوتیکول مو، شکستن چربی و کثیفی و معلق کردن آن به طوری که بتوان آن را آبکشی کرد. هدف از بین بردن مواد زائد محیطی، تجمع محصولات و تولید سبوم است – روغنی که پوست به طور طبیعی ترشح می کند.

دارندگان موی صاف احتمالا نمی توانند یک روز بدون تمیز کردن موها بگذرند، زیرا روغن به راحتی از یک رشته صاف عبور می کند. اما در مورد ما، نفت برای عبور از یک موج شل، یک حلقه محکم، یا یک فر که به سمت بالا و بیرون می‌چسبد، زمان سخت‌تری دارد! به همین دلیل است که هرچه بافت موهای شما بیشتر باشد، احساس خشکی بیشتری خواهید داشت. پوست سر ما به طور معمول چربی تولید می کند – به موهای ما نمی رسد!

بنابراین وقتی از شامپو استفاده می‌کنیم تمرکز باید روی پوست سرمان باشد، زیرا کثیفی در آنجاست. این محصول را به ریشه و پوست سر خود بمالید، با نوک انگشتان آن را بمالید و کف به سمت پایین موهای شما باز می شود. هنگام شامپو کردن موها را له نکنید یا خراشیده نکنید که می تواند منجر به گره خوردن شود!

هنگامی که شامپو را به جای پوست سر به تمام موهای خود می‌مالید، می‌توانید انتظار یک احساس خشن و “پاک کردن جیر جیر” را داشته باشید. از شامپوهایی استفاده کنید که حاوی سدیم لورل (یا لورث”> سولفات نیستند. این مواد برای موهایی که آنقدر کثیف نیستند بسیار خشن هستند و باعث سوزش می شوند.

به مثال نیاز دارید؟

خوب، پس ما می دانیم که گفتیم رژیم موهای هیچ کس دیگری برای شما عالی نیست. اما برخی از زنان حتی نمی دانند از کجا شروع کنند. چگونه یک رژیم موی سالم را تنظیم می کنید؟ چه شکلی است؟ هر چند وقت یکبار شستشو و حالت دهی می کنید؟ چگونه از مرطوب ماندن موهایتان مطمئن شوید؟ ما یک روال اساسی را ارائه می کنیم که می توانید آن را بخوانید و سپس خودتان آن را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید، این لزوما برای موهای شما عالی نیست و باید آن را برای نوع موی خود تغییر دهید.

روز شستشوی کامل یک بار در ماه (شامپو، نرم کننده، نرم کننده عمیق)

شستشوی مشترک یا حالت عمیق هر دو هفته یکبار

در طول هفته از یک سبک محافظ استفاده کنید

در تعطیلات آخر هفته از رنگ‌های آفرو بپوشید.

از محصولاتی مانند اسپری گره‌گشایی، سرم رشد، کره/روغن برای کمک به استایل استفاده کنید

برای محافظت از مو در یک کلاه ساتن بخوابید

موهای خود را هر ۳ ماه یکبار کوتاه کنید

باز هم، این فقط یک نمونه از چگونگی راه اندازی یک رژیم است. شما می توانید بر اساس نوع موی خود و آنچه که برای شما بهترین کار را دارد تغییر دهید!

مرطوب کردن

رطوبت پاسخ بسیاری از مشکلات است: شکستگی، خشکی، گره خوردن، مات شدن، حتی ریزش مو.

بسته به تخلخل موهایتان، ممکن است به صورت روزانه یا کمتر به رطوبت نیاز داشته باشید. تمام قسمت های موهایتان را مرطوب کنید، اما روی نوک موها تمرکز کنید.

در شب مرطوب کنید (برای محافظت از موهایتان هنگام خواب و جلوگیری از سنگینی موهایتان ).

روش‌هایی برای مرطوب کردن موهایتان: از بخار (در حمام عالی است!)، مرطوب‌کننده، اسپری شاداب‌کننده یا روش LOC یا LCO استفاده کنید.

توجه

اگر رطوبت را محافظت نکنید مرطوب کردن بیهوده است!

هر بار که موهای خود را مرطوب می کنید، از یک سیلر یا ضد رطوبت استفاده کنید تا موهای خود را در طول روز مرطوب نگه دارید.

روغن های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید موهای شما چه چیزی را بیشتر دوست دارد.

برای موهای ظریف، روغن جوجوبا، روغن آووکادو یا روغن زیتون را امتحان کنید. درمقاله ای به صورت کامل در مورد خواص روغن ها برای مو توضیح داده ایم.

برای جلوگیری از آسیب رساندن به موهایتان، آن را با دقت و به آرامی باز کنید. از یک شانه دندانه ای پهن یا باز کردن انگشت استفاده کنید.

اگر موهای خیلی ظریف یا شکننده دارید، گره‌زدایی با انگشت کار می‌کند، اما هر از چند گاهی با یک شانه موهایتان را کاملاً باز کنید. به راحتی می توان قسمت هایی از مو را با انگشتان خود از دست داد، که می تواند گره خورده شود.

از انتها شروع کنید، همیشه به سمت پایین بکشید و سپس به سمت بالا حرکت کنید. این باعث کاهش شکستگی می شود.

موهای مرطوب را باز کنید (خشک نیست و خیس نیست؛ موهای شما در هر دو حالت شکننده و ضعیف هستند ).

سبک و محافظت کنید

این قسمت کاملا به شما و موهایتان بستگی دارد! سبک‌هایی را که دوست دارید و می‌توانید به خوبی انجام دهید بیاموزید، اما در روزهایی که خسته هستید یا وقت ندارید، برخی از سبک‌های دستکاری کم مانند نان‌ها و چرخش‌ها را نیز تمرین کنید.

از آزمایش کردن نترسید!

اگر از محصولات استایل زیاد استفاده می کنید مراقب جمع شدن محصول باشید.

شب ها موهای خود را با کلاه بپوشانید یا روی یک روبالشی ابریشمی یا ساتن بخوابید. برای محافظت از موهای خود در برابر آب و هوای شدید از کلاه و روسری استفاده کنید!

ثبات

رژیم شما اگر به آن پایبند نباشید نتیجه ای نخواهد داشت! ما چند قانون کلی داریم که رژیم شما را راحت‌تر می‌کند.

رژیمی بسازید که ساختار هفتگی یا دوهفته ای داشته باشد. شانس این است که بقیه زندگی شما یک ریتم هفتگی داشته باشد. از روال طبیعی زندگی خود به نفع خود استفاده کنید و رژیم موهای خود را در آن بکار ببرید. در نهایت، به عادت تبدیل می شود و به خاطر سپردن آن آسان تر می شود.

تا می توانید آن را ساده نگه دارید. این شما را از ناامید شدن یا تسلیم شدن در روند جلوگیری می کند. یک ظاهر طراحی کم تعمیر و نگهداری را به کار ببرید و تا جایی که می توانید عناصر (مثلاً شستشو، حالت عمیق و باز کردن گره) را در همان روز انجام دهید.

فراموش نکن!

اگر متوجه شدید موهایتان شل یا بی‌جان است، هر ۶ تا ۸ هفته یک‌بار از یک درمان پروتئینی استفاده کنید.

موهای خود را هر ۳ ماه یکبار کوتاه کنید تا بلندی خود را حفظ کرده و از شکستگی جلوگیری کنید.

رژیم نمونه

رژیم مراقبت از مو به شرح زیر است:

من یک روز شستشوی کامل را یک بار در ماه انجام می دهم (شامپو، نرم کننده و نرم کننده عمیق)

من هر دو هفته یکبار شستشوی مشترک انجام می دهم یا حالت عمیق را انجام می دهم.

هر وقت موهایم را می پیچم با انگشتانم و برس دست و پا زدن آن ها را باز می کنم. من همچنین هر زمان که موهایم را حالت می دهم یا به طور مشترک آنها را می شوم، گره می زنم.

 2 تا ۳  بار در هفته پوست سرم را با سرم رشد حدود ۳-۵ دقیقه ماساژ می دهم.

هر زمان که به رختخواب می روم، موهایم را در صورتی که از قبل تابیده نشده اند، بالا می برم و یک کلاه ساتن می پوشم.

اگر موهایم پیچ خورده نیست و آنقدر خسته هستم که نمی‌توانم آن‌ها را در شب بچرخانم، موهایم را به شکل آناناسی بلند می‌کنم و کاپوت ساتنم را روی آن می‌گذارم.

من هر ۳ ماه یکبار موهایم را در حالت چروکیده کوتاه می کنم تا دقیقا بدانم چقدر باید کوتاه کنم تا حالت خوبی داشته باشم.”

نتیجه گیری

ایجاد یک رژیم موی سالم برای موهای طبیعی اغلب بسیار دشوار است. بسیاری از زنان هنوز در مورد موهای خود و اینکه چه چیزی برای آن بهتر عمل می کند تا سال ها در بزرگسالی یاد می گیرند. همانطور که شروع به تمرین یک رژیم مو می کنید، می توانید مطمئن باشید که فردی هستید که موهای خود را بهتر می شناسد و بهترین گزینه برای طراحی روتینی برای مراقبت از مو هستید.

کدخبر: 961715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟