استاندار جدید خوزستان با حضور وزیر کشور معارفه شد

به گزارش رکنا از خوزستان؛ در این مراسم که با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و برخی از نمایندگان خوزستان در مجلس برگزار شد از زحمات علی‌اکبر حسینی محراب قدردانی و سیدمحمدرضا موالی‌زاده به عنوان استاندار جدید خوزستان معرفی شد.

موالی زاده متولد ۱۳۳۹ در شهرستان خرمشهر است که در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی به‌ عنوان نماینده اهواز در مجلس حضور داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ معاون امور مجلس، حقوقی و بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

پس از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک ایران و الجزایر، سرانجام سال ۱۳۷۹ در پی دیدار سید محمد خاتمی و عبدالعزیز بوتفلیقه رؤسای جمهور ۲ کشور در حاشیه اجلاس هزاره سران در سازمان ملل متحد، تهران و الجزیره تصمیم به تبادل سفیر گرفتند و به پیشنهاد سید کمال خرازی وزیر وقت امور خارجه، سید محمدرضا موالی زاده به سمت سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر منصوب شد.

استاندار جدید خوزستان از تیرماه ۱۳۹۶ نیز به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب شد و تا چند ماه گذشته در این سمت فعال بود. موالی زاده که از قومیت عرب ایران به شمار می‌رود از فعالان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان است.وزیر کشور

قومیت ها هیچ تفاوتی ندارند/انتخاب استانداران بر اساس شایستگی و کارآمدی است

اسکندر مومنی وزیر کشور روز چهارشنبه در مراسم معارفه سید محمدرضا موالی زاده استاندار جدید خوزستان و تکریم علی اکبر حسینی محراب استاندار پیشین گفت: رئیس جمهور در دوران انتخاباتی موضوعات مختلفی از جمله «وفاق و همبستگی ملی» را مطرح و معتقد است اداره کشور باید توسط همه گروه‌های مختلف صورت بگیرد.

وی افزود: انتخاب استانداران در عین دارا بودن شرایط عمومی که همه مدیران و کارگزاران نظام باید دارا باشند، کارآمدی و شایستگی اولویت اصلی آنها است.

وزیر کشور بیان کرد: طرز تفکر و قومیت فردی که برای استانداری انتخاب می‌شود، هیچ تفاوتی ندارد؛ همه اهل ایران هستیم و باید برای سربلندی ایران تلاش کنیم.

امام جمعه اهواز

همه به دولت خدمتگزار کمک کنیم

نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز در این مراسم گفت: آقای موالی زاده استاندار جدید فردی انقلابی و متدین است لذا همه ما وظیفه داریم به دولت خدمتگزار کمک کنیم و طبق فرموده رهبر تضعیف این دولت حرام است.

وی با تاکید بر اینکه نباید در انتصابات دخالت صورت گیرد گفت: انتظار می رود بدون دخالت در امور اجرایی و کارها، استاندار جدید از سوی همه اقشار و مسئولان حمایت شود.

موسوی فرد گفت: موفقیت استاندار موفقیت دولت و در نهایت موفقیت نظام است لذا همراهی با استاندار جدید ضروری است.