شهرک های صنعتی شوشتر تحت نظارت محیط زیست

به گزارش رکنا از خوزستان؛ مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر بیان داشت: در بازدیدی که توسط قلی نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مسئولان شهرک های صنعتی استان انجام شد ، اشاره گردید با توجه به گسترش فعالیت واحد ها در شهرک های صنعتی و افزایش حجم خروجی پساب، لزوم نصب پیش تصفیه برای هر واحد ضروری است. 

وی گفت: در شوشتر ، دو شهرک صنعتی مستقر می باشد که شهرک صنعتی 1 دارای پکیج تصفیه خانه می باشد و خروجی آن از استاندارهای زیست محیطی پیروی می کند، اما با توجه به افزایش واحدها در شهرک ها و ترکیب انواع پساب ها ظرفیت پکیج پاسخگو نبوده و باید مدیران شهرک رویکرد بهتری در زمینه مدیریت موضوع اتخاذ نمایند.

فرهاد قلی نژاد نیز در نشستی که با حضور مسئولان شهرک های صنعتی استان و شوشتر داشت، اظهار کرد: رشد صنعت همگام با رعایت الزامات زیست محیطی لازمه توسعه پایدار می باشد و ارتباط بیشتر مدیران با محیط زیست، آموزش های زیست محیطی واحد های مستقر در شهرک ها و توجه به رفع نواقص تصفیه خانه های پساب بسیار مهم می باشد.

زمانپور افزود : بخشی از خروجی پساب های صنعتی در شهرک های صنعتی بعد از تصفیه جهت آبیاری فضای سبز و استفاده مجدد بکار گرفته می شود.

کدخبر: 1004893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟