به گزارش رکنا، سرهنگ کیومرث کشوری رئیس پلیس شهرستان آبادان بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت طلاجات از منازل در آبادان، شناسایی سارق یا سارقان به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی دقیق منازلی که مورد دستبرد قرار گرفته بودند و همچنین جمع‌آوری مستندات و ادله لازم، ردپای 2 برادر سابقه دار و حرفه ای را در این سرقت‌ها به دست آورده و جست‌وجو برای دستگیری آنها را آغاز کردند.

 رئیس پلیس شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی سرانجام مخفیگاه متهمان شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شدند.

 سرهنگ کشوری با عنایت به دستگیری2 نفر دیگر از همدستان  متهمان ادامه داد:  اعضای این باند4نفره که تحت تعقیب پلیس برخی  شهرستان ها از جمله امیدیه و کنگان بودند،پس از مواجه با مدارک و مستندات ارائه شده  و همچنین بازسازی صحنه های سرقت ، به 52 فقره سرقت منزل در این شهرستان معترف که ارزش اموال به سرقت رفته توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر 31میلیارد ریال ارزیابی شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همسران 2نفر از سارقان که در فروش طلاهای سرقتی نقش داشتند پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به بزه انتسابی خود معترف شدند،تصریح کرد:کلیه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی، و باهماهنگی قاضی مربوطه  جهت انجام سایر مراحل تحقیقاتی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

ایشان در خاتمه ضمن درخواست از مالباختگان در این زمینه جهت مراجعه به پلیس آگاهی آبادان ، خطاب به سایر  شهروندان توصیه کرد: جای نگهداری طلاجات،ارز،سکه و وجوه نقد بالا در منزل نیست و بایستی موضوع استفاده از صندوق امانات بانک ها برای نگهداری اشیای با ارزش در بین مردم فرهنگ سازی شود.

علی رنجکش

 

کدخبر: 874458 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟