دزد داربست‌های شهر مشهد دستگیر شد + عکس

به گزارش رکنا، به دنبال دستبردهای سریالی به داربست های شهری در حوزه استحفاظی کلانتری آبکوه مشهد،ردزنی های اطلاعاتی در دایره تجسس آغاز شد و ماجرای این سرقت ها از چند زاویه گوناگون زیر ذره بین تحقیقات قرارگرفت چراکه ماموران انتظامی بر اساس تجربه پلیسی یقین داشتند که سارق یا سارقان میله های آهنی داربست ها را به خریداران ضایعات می فروشند.

به همین دلیل و با دستور سرهنگ روح ا... لطفی(رئیس کلانتری آبکوه)گروه عملیاتی در چند شاخه اطلاعاتی وارد محل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند .

از سوی دیگر یکی از شاخه های عملیاتی با بررسی دوربین های ترافیکی به سرنخی از یک دستگاه پراید رسیدند که در صحنه های سرقت داربست دیده می شد. پیگیری شماره پلاک خودرو نشان داد که مالک آن از دزدان سابقه داری است که سوابق متعدد کیفری دارد، بنابراین نشانی مالک خودرو در بزرگراه شهید طرحچی شناسایی شد اما سارق مذکور که از آن جا نقل مکان کرده بود در یکی از روستاهای اطراف خین عرب ودر یک عملیات ضربتی به دام افتاد.

با توقیف خودروی پراید ،متهم نیز به مقر انتظامی منتقل شد و مورد بازجویی های فنی قرارگرفت. وی که با مستندات انکارناپذیر پلیسی روبه رو شده بود، لب به اعتراف گشود و راز ۸ فقره دستبرد به داربست های شهری را فاش کرد.

این سارق جوان همچنین خریدار ضایعات را نیز به پلیس لو داد و مدعی شد میله های آهنی داربست را به فردی تبعه خارجی(افغانستانی)می فروشد. 

با این اعترافات بلافاصله عوامل دایره تجسس با هماهنگی قضایی عازم بزرگراه شهید طرحچی شدند و مالخر اموال سرقتی را نیز در حالی دستگیر کردند که در بازرسی از انبار ضایعات وی مقادیری از میله های داربست سرقتی کشف شد. تحقیقات پلیس در این باره همچنان ادامه دارد. 

سیدخلیل سجادپور / خراسان