مرگ 160 ایرانی با مشروبات الکلی تقلبی + جزییات

به گزارش رکنا، در طول یک سال گذشته، از مهر ماه سال قبل تاکنون، مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول جان 25 نفر را در استان‌های فارس، آذربایجان غربی، خوزستان، قزوین، هرمزگان، مازندران و گیلان گرفته است. علاوه بر این، 160 نفر دیگر نیز بر اثر مسمومیت با این نوع مشروبات در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

یک پزشک شاغل در یکی از بیمارستان‌های شرق کشور با ابراز نگرانی از افزایش موارد مسمومیت با متانول گفت: متاسفانه در این بیمارستان با تعداد زیادی از قربانیان تصادفات رانندگی مواجه می‌شویم که علت اصلی آن، مصرف مشروبات الکلی بوده است.

یکی از مشکلات جدی مسمومیت با متانول، بروز دیرهنگام علائم آن است. افراد مبتلا تا ساعت‌ها پس از مصرف مشروب آلوده هیچ علامتی احساس نمی‌کنند و در این مدت، متانول به اسید سمی تبدیل شده و به تدریج به مرکز بینایی و سایر ارگان‌های حیاتی بدن آسیب می‌رساند. همین تاخیر در بروز علائم و مراجعه به پزشک، یکی از دلایل اصلی مرگ قربانیان است.

حتی در صورت مراجعه به موقع، در صورتی که تمام مراکز درمانی به پادزهر مسمومیت با متانول مجهز نباشند، امکان نجات بیمار بسیار کم است. متاسفانه در سال‌های اخیر، توزیع این پادزهر در کشور کاهش چشمگیری داشته و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز با وجود اعتراضات پزشکان در این خصوص، تاکنون اقدام موثری انجام نداده‌اند.

 

کدخبر: 1046648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟