کلاهبرداری فروش وام کم بهره در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش رکنا، سرهنگ حسن ابوالحسینی، گفت: چندین نفر از همشهریان با ارائه شکایت به این پلیس، اعلام کردند که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با تبلیغی برای دریافت وام کم بهره مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: آنها برای دریافت وام باید مبالغی را به عنوان هزینه‌های اداری و تکمیل پرونده به حساب یک شخص ناشناس واریز می‌کردند؛ اما پس از واریز پول، کلاهبردار دیگر به تماس‌های قربانیان پاسخ نداده است.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیان و طی تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا این فرد کلاهبردار را در یکی از استان‌های جنوبی شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان یزد، با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از هموطنان با وسوسه وام‌های کم بهره در دام این کلاهبردار گرفتار شده‌اند، هشدار داد: برای دریافت وام حتماً به بانک‌های معتبر مراجعه کنید و به هیچ وجه به این نوع تبلیغات در فضای مجازی اعتماد نکنید. 

سرهنگ ابوالحسینی یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند. همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان می‌باشد.

کدخبر: 1035744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟