قتل همکار با فلاسک چای / من قصد کشتن او را نداشتم

به گزارش رکنا، دهم شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به ماموران کلانتری ورامین خبر رسید درگیری دو مرد در ساختمانی نیمه ساز در منطقه قلعه نو به خون کشیده شده و مرد ۳۵ ساله ای به نام سعید زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

اما تلاش پزشکان برای نجات سعید نتیجه نداد و وی به خاطر ضربه به سر و خونریزی مغزی تسلیم مرگ شد.

اعتراف به قتل رفیق

 با مرگ مرد جوان تحقیقات پلیسی آغاز و روشن شد عامل جنایت دوست ۳۱ قربانی به نام حامد بوده است .

به این ترتیب حامد بازداشت شد و به درگیری خونین با رفیقش اعتراف کرد .

وی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند .

در دادگاه

وقتی حامد روبه روی قضات ایستاد گفت: باور کنید من قصد کشتن سعید را نداشتم .من و سعید سال‌ها قبل با هم دوست بودیم و یک سال پیش برای یافتن کار از افغانستان به ایران آمدیم .ما در ساختمان نیمه ساز با هم کار می‌کردیم .اما آن روز با هم درگیر شدیم و من در اوج خشم فلاسک چای را برداشتم و به پشتش کوبیدم .اما فلاسک شکست و حتی بدن او با چای داغ دچار سوختگی شد .من بلافاصله او را به بیمارستان رساندم اما کار از کار گذشته بود. من قصد کشتن او را نداشتم .

سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت :بررسی ها نشان می دهد آلت قتل فلاسک چای بوده. از این رو تقاضا دارم تا کارشناسان پزشکی قانونی درباره اینکه ضربه فلاسک کشنده بود یا نه اظهار نظر کنند.

 با این درخواست قضات دادگاه ادامه جلسه را به بعد موکول کردند.

 وقتی کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند علت مرگ ،ضربه به سر بوده و رابطه علیت بین ضربه به سر و مرگ قربانی وجود داشته  است حامد برای دومین بار از خود دفاع کرد .

در دومین دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای جلسه اولیای دم بار دیگر درخواست قصاص را مطرح کردند .

وقتی حامد روبه روی قضات ایستاد ظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت :قصد قتل نداشته است .

وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت: من ۳ همسر دارم. به تازگی با همسر سومم ازدواج کرده بودم اما به شدت با یکدیگر اختلاف داشتیم. درگیری میان ما آنقدر بالا گرفته بود که به بیماری اعصاب و روان مبتلا شده بودند و به سرعت از کوره در می‌رفتند و عصبانی می‌شدم. به همین خاطر وقتی آخرین بار با سعید درگیر شدم کنترل اعصابم را از دست دادم و با فلاسک به سمت او حمله کردم .اما قصد کشتن او را نداشتم. من پشیمان هستم و تقاضای بخشش دارم.

 سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: موکلم قصد قتل نداشته و هدف او از زدن فلاسک بر سر قربانی کشتن او نبوده است. موکلم تعادل روحی نداشته که دست به چنین کاری زده است.

 با پایان دفاعیات این وکیل،  قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده حامد را به قصاص محکوم کردند.

کدخبر: 1019845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟