برترین گوشی های پوکو

 

سری پوکو به‌شدت پرطرفدار است. خصوصا در بین افرادی که به گیم و بازی‌های موبایلی علاقه زیادی دارند. یعنی؛ اگر کسی بخواهد جدی گیم‌زدن را شروع کند و به‌دنبال موبایلی برای آن باشد، اولین گزینه‌ای که به فکرش می‌رسد سری‌ها پوکو است.

چون پوکو علاوه بر سخت‌افزار قوی و خوب قیمت بسیار مناسبی دارد و نسبت به گوشی‌های گیمینگ گزینه اقتصادی‌تری برای خرید محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین‌های پوکو کدام‌ها هستند تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

سری پوکو یا کمپانی پوکو؟ یک مقدمه کوتاه

شاید بسیاری از شما که چندان با بازار گوشی‌های موبایلی آشنا نیستید فکر کنید که پوکو در واقع یک سری از گوشی‌های شیائومی است. البته که تا حدودی هم اشتباه نمی‌کنید، پوکوفون، در سال 2018 تاسیس شد و در ابتدا زیربرند مجموعه بزرگ شیائومی محسوب می‌شد.

گوشی‌های تولید این شرکت کیفیت خوبی داشتند و اکثرا هم میان‌رده‌هایی ارزان‌قیمت محسوب می‌شدند که بیشتر گیمر‌ها ترجیح می‌دادند بخاطر ویژگی‌های خاص این سری به سراغشان بروند. اما در سال 2021 پوکو از شیائومی جدا شد و فعالیت مستقل خود را آغاز کرد. امروز دسته‌‌بندی C . M . X . F برای گوشی‌های ساخت این کمپانی وجود دارد که تولیدات مختلف آن‌ را از یکدیگر متمایز خواهد کرد.

بهترین‌های پوکو

پوکو امروز گوشی‌های جدید و متنوعی را تولید می‌کند که مورد توجه افراد زیادی است. خصوصا از قشر جوان بسیاری از افراد طرفدار موبایل‌های این شرکت هستند. طراحی خاص و عملکرد خوب آن‌ها باعث شده که این گوشی هوشمند در سراسر جهان طرفدارانی را برای خود دست‌وپا کند. پس در ادامه همراه ما باشید چون قصد داریم بهترین و آیکانیک‌ترین گوشی‌های این برند جذاب را به شما معرفی کنیم.

گوشی پوکو F5 پرو

قطعا خود F5 هم یکی از برند‌های پوکو است اما نسخه پرو آن را انتخاب کردیم که هم امکانات بیشتری و هم محبوبیت بیشتر. با اینکه در طراحی آن بیشتر از پلاستیک استفاده شده اما طراحی به‌گونه‌است که شما حس خوبی از در دست گرفتن گوشی و با کار آن دریافت خواهید کرد. ابعاد آن مناسب است و امکانات به‌قدر کافی در آن وجود دارند. سنسور اثر انگشت اپتیکال آن زیر نمایشگر قرار گرفته و اتفاقا صفحه‌نمایش یکی از ویژگی‌های مهم این گوشی است.

نمایشگر پوکو اف فایو پرو در بین هم‌رده‌هایش یکی از بهترین‌ها است و با پنل AMOLED و نرخ تازه‌سازی 120هرتزی می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای را برای شما بسازد. نمایشگری که به شما معرفی کردیم از دالبی ویژن نیز پیشتیبانی می‌کند. پیک روشنایی آن به بالای 1000 نیت می‌‌رسد و همین موضوع در نهایت باعث آن خواهد شد که شما بتوانید از این گوشی موبایل به‌راحتی در زیر آفتاب استفاده کنید.

خریداران این گوشی موبایل حتی نیاز نیست به‌لحاظ تراشه نگرانی داشته باشند چون قلب تپنده این گوشی Snapdragon 8+ Gen 1 پرچم‌دار و نسل جدید است که می‌تواند به‌خوبی از پس کار‌های پردازشی بربیاید. به همین دلیل هم بسیاری این موبایل را برای بازی و فعالیت‌های گیمینگ انتخاب می‌کنند.

گوشی پوکو X5 پرو

ایکس 5 فریم خاصی دارد. طراحی آن به‌گونه‌ای که می‌تواند راحت عمودی بر روی سطحی صاف قرار بگیرد و تعادلش را حفظ کند. اگر خوب به فریم آن نگاه کنید متوجه چرایی این اتفاق خواهید شد. پنل پشتی زیبا و کارآمد طراحی شده و لبه‌های این گوشی نیز تا حد زیادی صاف است.

ایکس 5 پرو می‌تواند در برابر قطرات آب از خودش مقاومت نشان دهد. نمایشگر آن امولد است و شما می‌توانید در آن بیش از 1میلیارد رنگ را ببینید. پشتیبانی این نمایشگر از دالبی ویژن و HDR10 را نباید فراموش کرد. اسنپدراگون ۷۷۸G از شرکت کوالکام بوده که تراشه قدرتمندی محسوب می‌شود. این گوشی بین خریدارانش طرفداران زیادی پیدا کرد و هنوز هم یکی از بهترین گزینه‌های پوکوفون محسوب می‌شود.

گوشی پوکو X5 پرو

گوشی پوکو F4

وقتی که برای اولین‌بار به این گوشی فوق‌العاده نگاه می‌کنید نمی‌توانید چشم از ظاهر زیبای آن بردارید. در واقع پنل پشتی آن واقعا شاهکار است و در بین گوشی‌های تکراری امروزی نبوغی در طراحی شمرده می‌شود. وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل در نمایشگر امولد آن باعث می‌شود که از تماشای ویدیو و بازی در این گوشی لذتی منحصربه‌فرد ببرید.

این نمایشگر می‌تواند به بیشینه روشنایی 1300 نیت برسد. پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 پلاس نیز از دیگر ویژگی‌های آن است. از بین گوشی های شیائومی این نمونه از پوکو شاید بهترین گزینه برای افرادی باشد که به‌دنبال گزینه متوسط اما قدرتمند هستند.

گوشی پوکو X4 pro

X4 pro نیز واقعا یکی از بهترین‌ها پوکو است. چه به‌لحاظ طراحی و چه به‌لحاظ عملکرد و مشخصات فنی. نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED در پنل جلویی آن قرار گرفته که کیفیت بسیار خوبی دارد. رزولوشن آنFull HD محسوب می‌شود و قابلیت HDR را نیز داراست.

 دامنه رنگی آن نیز DCI-P3 است که در کنار دیگر ویژگی‌های این نمایشگر باعث می‌شود ما با ماژول خوبی برای تماشای فیلم و سریال طرف باشیم. Snapdragon 695 5G در گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توان با آن به‌راحتی بازی‌های گرافیکی را اجرا کرد. پردازش گرافیکی این گوشی را نیز Adreno 619 برعهده گرفته که می‌تواند به‌سرعت اطلاعات گرافیکی پردازش کند.

گوشی پوکو X4 pro

گوشی پوکو M5

در ام 5 نسبت به دیگر محصولات این برند ما با طراحی متفاوت‌تری روبه‌رو هستیم. پنل دوربین در پشت این گوشی بخش زیادی را اشغال کرده و اما به‌شکلی نیز که بخواهد شما را اذیت کند. ظاهر آن قدری زیباست که حتی ممکن است وسوسه شوید بخواهید از این گوشی بدون قالب استفاده کنید. یکی از جدیدترین تراشه‌های مدیاتک در قلب آن است یعنی؛ Helio G99. به همین خاطر به‌لحاظ پردازشی ام 5 در سطح بالایی قرار دارد.

جمع‌بندی

پوکو گوشی‌های قابل اطمینان و قدرتمندی را تولید می‌کند. گوشی‌های که شما می‌توانید تا سال‌ها از آن استفاده کنید. درست از که برخی از مدل‌های خاص آن دچار مشکلاتی ازقبیل داغ‌شدن بیش از حد هستند اما نمونه‌هایی که به شما معرفی کردیم در بین سری پوکو نظیر ندارند. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

 

کدخبر: 990807 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟