آشنایی با عکاسی صنعتی و تبلیغاتی؛ دو ابزار قوی بازاریابی آنلاین

در بین انواع روش های تبلیغات، تصویر و عکس تاثیر بسیار فراوانی دارد، زیرا انسان ها به صورت بصری جذب سوژه مورد نظر می شوند. بر همین اساس، در چندین سال گذشته عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، توانسته اند نقش بسیار مهم و شگرفی در جذب مخاطب و ترغیب آنها برای خرید محصول و وفاداری به برند را داشته باشند. در این مطلب سعی بر آن داریم تا با عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بیشتر آشنا شویم، پس با ما همراه باشید

استودیو عکاسی لحظه نگاری از استودیوهای برتر و مجهز به آخرین ابزارآلات عکاسی در ایران است که در زمینه انجام پروژه های عکاسی و تبلیغاتی بسیار فعال می باشد. این مجموعه با داشتن پرسنل زبده و خلاق و همچنین رعایت و پیاده سازی خط مشی های منحصر به فرد، انواع مختلف تصاویر و تیزر تبلیغاتی و  عکس های صنعتی را برای مخاطبین به عرضه می گذارد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی از شاخه های اصلی رشته عکاسی می باشد که در آن به معرفی کامل سوژه که محصول، محل کار و روند تولید محصول (خط تولید) است، پرداخته می شود. در این شیوه از عکاسی محصول همراه با جزئیاتش باید به صورت کامل نمایش داده شوند، به طوری که اعتماد بیننده به صورت کامل جلب گردد. در تصویربرداری صنعتی عکاس از بک گراند (پس زمینه) سفید و ساده استفاده می کند تا تمرکز مخاطب بر روی سوژه اصلی و ویژگی های آن باشد.

برای تهیه و خلق بهترین عکس های صنعتی رعایت نکات فنی دارای اهمیت زیادی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • تصویربرداری صنعتی نیازمند عکاس باتجربه و ماهر می باشد که بتواند در محیط های کاری و صنعتی مانند کارخانه ها به خوبی عملیات عکاسی را انجام دهد. عکاس باید اولویت بندی کار را بداند و بر اساس تجربه، تشخیص دهد در چه مواقعی و بر اساس چه زوایایی عکس برداری مناسب تر می باشد.
  • نورپردازی محیط و تصویر و همچنین صحنه آرایی باید به صورتی باشد که توجه مشتری از سوژه پرت نشود.
  • از تجهیزات مخصوص همچون دوربین و لنزهای زاویه باز با زوم مناسب و همچنین فیلترهای ضروری جهت نشان دادن جزئیات با کیفیت بهتری استفاده شود.
  • استفاده از برنامه و نرم افزار دیجیتالی و مخصوص جهت ادیت و ویرایش تصاویر به نحوی که عکس از حالت طبیعی خود خارج نگردد.

به طور کلی می توان گفت عکاسی صنعتی به نمایش گذاشتن چهره ای حرفه ای از کسب و کار است که مخاطب می تواند با برند و شرکت شما ارتباط مستقیم بگیرد و آن را به راحتی درک نماید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی زیر مجموعه و شاخه ای تخصصی از عکاسی صنعتی است. این شیوه عکاسی نسبت به عکاسی صنعتی پرزرق و برق تر است و در آن استفاده از ایده و به کار بردن احساس بسیار موثر می باشد. عکاسی تبلیغاتی همانند یک داستان است، به طوری که بیننده با تماشای عکس و درک پیام و هدف کارفرما، با آن تصویر ارتباط برقرار می کند و ترغیب می شود تا آن محصول را خریداری کند.

در عکاسی تبلیغاتی نسبت به عکاسی صنعتی، عکاس به صورت آزادانه تر می تواند تصاویر را به نمایش بگذارد و از صحنه آرایی های شیک و هنرمندانه تری استفاده نماید. پرسنل فعال در استودیو عکاسی جهت عکاسی تبلیغاتی افرادی هستند که با حوزه های بازاریابی آنلاین، تجارت الکترونیک و فروش به خوبی آشنایی دارند.

لازم است به ذکر است بدانید که عکاسی تبلیغاتی نسبت به تصویربرداری صنعتی دارای شاخه های بیشتری است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عکاسی از تولیدات و محصولات مد و فشن و لوازم آرایشی و بهداشتی جهت نمایش استایل
  • عکس برداری از غذا و خوراکی و رستوران ها و کافی شاپ ها جهت نمایش طعم و لذت غذا
  • عکاسی معماری و ساختمانی جهت به نمایش گذاشتن خانه و نما و اجزای داخلی ساختمانی

در آخر این نکته را بیان می داریم که عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هر دو از ابزارهای بسیار قوی در دنیای بازاریابی می باشند. برای انجام پروژه های این دو شیوه عکاسی، کارفرما و همچنین تیم عکاسی باید با برگزاری جلسات و تعیین اهداف و خط مشی ها، بهترین تکنیک ها و ترفندها را به کار بگیرند تا پروژه به هدف نهایی و اصلی برسد.

 

کدخبر: 846980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟