روش های روشن کردن مو در خانه بدون دکلره

آموزش رنگ مو به صورت اصولی

به هر حال رنگ کردن مو فوت و فن‌هایی دارد، که هرچه بیشتر درباره آن بدانید، نتیجه بهتری هنگام رنگ کردن خواهید داشت. برای این کار شما باید انواع جنس مو، پایه‌ها و ترکیبات شیمیایی مو هم آشنا باشید تا بدانید روی چه مویی، چه رنگی را استفاده کنید و چطور این کار را انجام دهید. همه این ها را می توانید با آموزش آرایشگری در مدرسه زیبایی آدینا و شرکت در دوره آموزش رنگ مو آدینا که‌ شامل زیر دوره‌های تخصصی می‌شوند، یاد بگیرید. سطح آموزشی هر کدام از این زیر دوره ها بسته به نیاز هنرجویان متفاوت است. با ما همراه باشید تا در این مطلب روش های روشن کردن مو در خانه بدون دکلره را به شما آموزش ‌دهیم.

شماره اکسیدان را به درستی انتخاب کنید

اکسیدان‌ها سه دسته‌اند: ۶ درصد، ۹ درصد و ۱۲ درصد که با توجه به نیاز شما کارکرد متفاوتی دارند. اگر موهای نازکی دارید و می‌خواهید دسته‌ای از آن را رنگ کنید، می‌توانید از اکسیدان ۹ درصد استفاده کنید.

اگر می خواهید تنها ۱ درجه موهای خود را روشن کنید، از اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید. اما اگر مایلید ۵ تا ۶ درجه موهایتان روشن شود، باید از اکسیدان ۱۲ درصد استفاده کنید. اکسیدانی که استفاده می کنید به جنس و پایه موهایتان برمی‌گردد.

از رنگ سه صفر استفاده کنید

یکی از روش‌های جایگزین دکلره، استفاده از رنگ سه صفر است. این رنگ واریاسونی است که پیگمنت‌های رنگی مو را بی‌رنگ مو و کا را برای رسیدن به رنگ موی روشن راحت می‌کند. با استفاده رنگ موی سه صفر می‌توانید موهای خود را تا پایه ۳ تا ۸ روشن کنید. قطعا استفاده از رنگ سه صفر نتیجه مشابه دکلره را نخواهد داشت اما برای اینکه آسیب کمتری به موهایتان برسد، گزینه‌ مناسبی است.

از اسپری رنگ استفاده کنید

اسپری‌های رنگ، صرفا موقت هستند و برای چند ساعت می‌توانند موهای شما را به رنگ دلخواه فانتزی شما درآورند. این اسپری‌ها گزینه مناسبی‌اند برای کسانی که هوس تنوع کرده‌اند اما نمی‌خواهند آن را طولانی مدت روی موهای خود داشته باشند. این رنگ‌ها بلافاصله بعد از شست‌وشوی موهایتان پاک می‌شوند و آسیب ناچیزی نسبت به دکلره برای موهای شما دارند.

مو

روشن کردن مو با موارد طبیعی

لیمو ترش

آب لیمو می تواند باعث روشن شدن مو شود. آب لیمو را می‌توانید با اسپری روی موهای خود بپاشید و اینکار را چندین بار تکرار کنید. فراموش نکنید که خاصیت اسیدی آب لیمو حتی می‌تواند باعث سوختگی موهایتان شود.

دارچین

دارچین را با عسل ترکیب کنید و روی موهای خود قرار دهید. این کار موهای شما را می‌تواند تا ۲ درجه روشن کند. این ماسک مو باید حداقل ۴ ساعت روی موهای شما بماند. می توانید شب موقع خواب از این ماسک استفاده کنید.

سرکه سیب

سرکه را باید با آب جوشانده شده ترکیب کنید و موهایتان را با آن بشویید. برای اینکه نتیجه مورد نظر را بگیرید، این کار را باید بارها و براها تکرار کنید.

درباره مدرسه زیبایی آدینا

مدرسه زیبایی آدینا علاوه بر دوره‌ آموزش رنگ مو، دوره آموزش میکاپ، مو، پوست، مژه و ابرو هم برگزار می‌کند. این مدرسه، با اتمام دوره‌های تخصصی خود، برای هنرجویان جشن فارغ‌التحصیلی برگزار می‌کند. این مدرسه دو مدرک مدرسه زیبایی آدینا و مدرک رسمی فنی حرفه‌ای را با پایان دوره‌ها به هنرجویان تقدیم می‌کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید رنگ موی خود را به راحتی در خانه پیاده کنید، در دوره آموزش رنگ مو آدینا شرکت کنید.

برای مشاهده دوره آموزش رنگ مو و ثبت نام به دسته‌بندی رنگ مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم راه و روش‌های جایگزین دکلره را آموزش دهیم. فراموش نکنید که این روش‌ها، قطعا نتیجه مشابه دکلره را ندارند اما راه‌های عاقلانه‌تر و سالم‌تری هستند. با توجه به درجه رنگی که می‌خواهید، یکی از این روش های بالا را امتحان کنید و لذت ببرید.