شاید تاکنون بارها و بارها نام قبرس شمالی به گوشتان خورده باشد. کشور قبرس شمالی یکی از جذاب‌ترین و البته در‌حال رشد‌ترین کشورهای آسیایی است که در طی سال‌های اخیر توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کرده است. درواقع شرایط زندگی در قبرس شمالی به‌صورتی است که برای بسیاری از اشخاص جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. بسیاری از اقتصاددانانی که سال‌ها در عرصه سرمایه‌گذاری فعالیت کرده‌اند بر این باورند که قبرس شمالی بهشت سرمایه‌گذاران ملکی است. اما به‌نظر شما این باور درست است؟

مسلما سرمایه‌گذاری در بازارهای ملکی می‌تواند در هر کشوری مناسب باشد، اما اینکه هرکس از این بازارها و سرمایه‌گذاری در آن چه‌میزان سودی به دست بیاورد، امری است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. شاید شما یا خیلی از اطرافیانتان با بازارهای ملکی در کشور قبرس شمالی آشنایی نداشته باشید که خب، اصلا مشکلی نیست، زیرا ما در این مقاله بهترین و کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

قبرس شمالی، قرصتی برای رسیدن به آرزوها

کشور قبرس شمالی در سال‌های گذشته با مشکلات بسیاری روبرو بود، اما طی چند سال اخیر به رشد غیرقابل باوری رسید که این کشور را از کمترین حد، به بالاترین و معتبرترین حد خود رساند. امروزه باتوجه به رشد خوبی که در بازارهای مختلف این کشور وجود دارد، سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی تغییرات مثبت زیادی را در زندگی اشخاص ایجاد می‌کند. به همین سبب هم بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باورند که قبرس شمالی بهشت سرمایه‌گذاران ملکی است. زیرا می‌توانند بهترین ملک‌ها را با بهترین قیمت در کشور قبرس شمالی خریداری کنند.

شاید در نگاه اول، قبرس شمالی فقط کشوری در قلب دریای مدیترانه باشد که شرایط مناسبی برای زندگی دارد، اما اگر حداقل اطلاعاتی از این کشور داشته باشید به‌خوبی می‌دانید که در حال حاضر شرایط زندگی، هزینه‌های زندگی و حتی شیوه مهاجرت به این کشور بسیار مناسب است. درواقع هرکسی می‌تواند با داشتن شرایط لازم، به سرمایه‌گذاری یا مهاجرت به این سرزمین زیبا بپردازد.

قبرس شمالی بهشت سرمایه‌گذاران ملکی

حال بیاید به اینکه چرا قبرس شمالی بهشت سرمایه‌گذاران ملکی شناخته شده بپردازیم. اگر قصد خرید ملک را داشته باشید، اصلی‌ترین معیارهای که به آن توجه می کنید چیست؟ مسلما اولین معیار مناسب بودن هزینه ملک است. در کشور قبرس شمالی به سبب موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و البته رشد بازارهای ملکی، قیمت ملک بسیار مناسب است. بدین صورت که اشخاص می‌توانند با بودجه بیش از 120.000 یا 125.000 یورو، بهترین ملک را در هرکدام از شهرهای قبرس شمالی خریداری کنند. این در شرایطی است که قیمت ملک در کشورهای دیگر مانند قبرس جنوبی، ترکیه، یونان و حتی ایران بسیار گران‌تر است.

دومین موضوع، امنیت روند خرید ملک است. درواقع در روند خرید ملک در کشور قبرس شمالی، ملک به‌صورت کامل بررسی شده و در صورت بروز هرگونه مشکل، خریدار می‌تواند پیش‌پرداخت خود را پس گرفته و برای خرید ملک دیگری اقدام کند. همچنین در طی این روند یک وکیل ماهر خریدار را همراهی کرده که از بروز هرگونه مشکل یا کلاهبرداری جلوگیری شود.

سومین موضوع، سهولت خرید ملک در قبرس شمالی است. به‌صورت کلی قوانین خرید ملک یا سرمایه‌گذاری در کشور قبرس شمالی بسیار ساده است، اما درمورد خرید ملک، این روند علاوه بر امنیت، بسیار راحت هم انجام می‌شود. تنها کاری که خریداران باید حتما به‌صورت حضوری انجام دهند، مشاهده ملک و پسند آن است. زیرا امروزه بسیاری از اشخاص با هدف کلاهبرداری ملک‌های که غیرقابل فروش هستند را در فضای مجازی منتشر کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. به همین سبب خریدار باید به‌صورت حضوری ملک را مشاهده کرده و برای خرید انتخاب کند.

روند خرید ملک در قبرس شمالی

در بخش زیر به این نکته اشاره کردیم که روند خرید ملک در قبرس بسیار ساده بوده و به همین دلیل قبرس شمالی بهشت سرمایه‌گذاران ملکی است. پس بد نیست که با مراحل خرید ملک در کشور قبرسو سهولت آن هم آشنا شوید:

  • مشاهده ملک و انتخاب آن برای خرید
  • پرداخت مبلغی به‌عنوان پیش پرداخت
  • بررسی ملک توسط وکیل و تایید آن
  • تنظیم قرارداد بین خریدار و فروشنده
  • دریافت مجوز PTP توسط خریدار
  • ثبت سند در دفتر اسناد رسمی
  • پرداخت کل هزینه ملک طی 10 الی 14 روز

بهترین مزیت خرید ملک در قبرس شمالی که به مرور زمان به آن می رسید!

یکی از طلایی‌ترین و بهترین مزیت‌های خرید ملک در قبرس دریافت اقامت این کشور است. شاید از نظرتان عجیب باشد، اما روند دریافت اقامت یا مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک بسیار راحت است. درواقع اشخاص می‌توانند با خرید ملک اقامت دائمی کشور قبرس را برای خود و خانواده به دست بیاورند. در این روند، اشخاص ملکی را با ارزش‌های مشخص شده خریداری می‌کنند، پس از آن طی مدت زمان مشخصی در این کشور اقامت کرده و در صورتی که سوءپیشینه یا مشکلی نداشته باشند، می‌توانند با مراجعه به سفارت قبرس و ارائه مدارک لازم، درخواست خود را مبنی بر دریافت اقامت دائمی ثبت کنند.

البته برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک شرط‌های وجود دارد که هرکس باید به‌درستی رعایت کند. برای مثال اشخاص باید پیش از خرید ملک و دریافت اقامت، درخواست خود را برای خرید ملک در انجمن شهرداری قبرس شمالی ثبت کنند. پس از تایید آن می‌توانند باتوجه به انواع ملک‌هایی که در کشور قبرس وجود دارد، مناسب‌ترین ملک را انتخاب و خریداری کنند.

علاوه بر آن باید به‌خوبی با هرکدام از ملک‌های موجود در کشور قبرس شمالی آشنایی داشته باشند. زیرا برخی از ملک‌های قبرس شمالی مانند ملک‌های اجاره‌ای قابلیت خرید توسط مردم عادی را ندارند. زیرا توسط دولت به مدت 49 سال اجاره شده‌اند.

آینده روشن برای خریداران ملک در قبرس شمالی

حتما تاکنون متوجه شده‌اید که چرا قبرس شمالی بهشت سرمایه گذاران ملکی است! به زبان ساده‌تر، خریداران خانه و ملک می‌توانند با خرید یک خانه مناسب در یکی از بهترین شهرهای کشور قبرس شمالی، آینده روشن‌تری را برای خود رقم بزنند. در حال حاضر قیمت خانه در قبرس شمالی بسیار مناسب تر از سایر کشورهای همسایه است. علاوه بر آن هزینه زندگی در این کشور هم بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. اما از آنجایی که بازار ملکی این کشور رو به رشد است، در سال‌های آینده قیمت خانه رشد خوبی خواهد کرد.

به صورت ساده، اشخاص می‌توانند با خرید خانه، آپارتمان و ویلا در قبرس شمالی، یک سرمایه‌گذاری در این کشور انجام داده و اقامت دائمی را هم به دست بیاورند. همچنین می‌توانند در سال‌های آینده خانه خود را به فروش برسانند و از سودی که به دست آورده‌اند استفاده کنند. به همین دلیل است که می‌گوییم قبرس شمالی بهشت سرمایه‌گذاران ملکی است و اشخاص می‌توانند با خرید هر نوع خانه‌ای در قبرس شمالی، آینده‌ای روشن را برای خود و خانواده رقم بزنند.

سخن آخر

اینکه می‌گوییم قبرس شمالی بهشت سرمایه‌گذاران ملکی است، دلایل مختلفی دارد. شاید در نگاه اول قبرس کشوری باشد که فقط برای تفریح و سفر مناسب است. اما قطعا کسانی که آینده‌نگر هستند، به‌خوبی می‌دانند که شرایط ملکی در کشور قبرس به چه صورت است. به همین دلیل هم قبرس شمالی را به عنوان بهشتی برای سرمایه‌گذاران ملکی می‌دانند. زیرا در این کشور می‌توان با خرید ملک، یک تیر و چند نشان زد.

حال اگر شما هم به جمله قبرس شمالی بهشت سرمایه‌گذاران ملکی باور داشته و به زندگی در این کشور علاقه دارید، می‌توانید از اطلاعتی که درمورد خرید خانه در سایت ما، یعنی سایت تابناک وجود دارد استفاده کنید.

کدخبر: 1027431 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟