نقش مهم مدیریت کارآفرینی در بهبود کسب وکارها

به گزارش رکنا، هادی حسن پور تصریح کرد: مدیریت کارآفرینی، فرهنگ نوآوری را در یک سازمان نهادینه می‌کند و به کارکنان انگیزه می‌دهد تا ایده‌های جدید خود را آزادانه بیان کنند و آن‌ها را به محصولات و خدمات جدید تبدیل کنند. این موضوع می تواند برای کسب‌و‌کار ها امکان شناسایی بهتر نیاز مشتریان را به ارمغان آورده و در ارائه خدمات و محصولات مناسب به آنها کمک کند.

تشریح تفاوت مدیریت کارافرینی و شرکتی

حسن پور درباره تفاوت مدیریت کارآفرینی و مدیریت شرکتی گفت: مدیریت کارآفرینی و مدیریت شرکتی هر دو نقش مهمی در دنیای کسب‌وکار دارند، اما با رویکردها، اهداف و چالش‌های متفاوتی همراه هستند. در مدیریت کارآفرینی تمرکز اصلی روی نوآوری، خلاقیت، ریسک پذیری بالا، سازگاری با تغییرات بازار و رشد سریع است؛ در حالی که در مدیریت شرکتی هدف اصلی حفظ و بهبود عملکرد، ریسک پذیری پایین، ساختار سازمانی منظم و افزایش بهره وری است.

وی افزود: از بعد دیگر مدیریت کارآفرینی رهبری بر قلب‌هاست و شما با اتکا بر عواطف و احساسات و همچنین درک متقابل و انسان دوستانه نسبت به پیشبرد اهداف سازمان اقدام خواهید کرد اما مدیریت شرکتی یک رهبری استراتژیک مبتنی بر سیاست و علم است.

کارشناس اقتصاد دیجتیال در پاسخ به این پرسش که در مدیریت کارافرینی چه اهدافی مد نظر قرار گرفته و چگونه برای آن برای آن برنامه‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: در مدیریت کارآفرینی، اهداف باید به گونه‌ای تعریف شوند که به سادگی قابل اندازه‌گیری و پیگیری باشند. برای مثال، به جای اینکه بگوییم "می‌خواهیم کسب‌وکارمان رشد کند"، می‌توانیم بگوییم "می‌خواهیم فروشمان را تا پایان سال 20 درصد افزایش دهیم". این نوع هدف‌گذاری، به شما امکان می‌دهد تا عملکرد خود را به طور دقیق ارزیابی کرده و در صورت نیاز، تغییرات لازم را اعمال کنید.

حسن پور ادامه داد:  همچنین اهداف تعیین شده باید در جهت رشد کسب و کار، نوآوری و توسعه محصول، ساخت برند قوی، جذب سرمایه و ایجاد ارزش برنامه‌ریزی شوند.

کمک افراد تیم حرفه‌ای کارافرینی به تحقق اهداف بلندمدت کسب و کار

این کارآفرین بین المللی درباره ویژگی‌های یک تیم حرفه‌ای کارآفرینی نیز گفت: یک تیم حرفه‌ای و موثر در پروسه‌های کارآفرینی، کلید موفقیت هر کسب‌وکار نوپا است. این تیم متشکل از افرادی است که با مهارت‌ها و توانایی‌های متنوع خود، به تحقق اهداف بلندمدت کسب‌وکار کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: روحیه کاری این افراد باید مملو از انگیزه و اشتیاق، مسئولیت پذیری، انعطاف پذیری و کار تیمی باشد. لازم به ذکر است گردهم آوری چنین تیمی نیازمند شبکه سازی قوی با افراد مختلف در حوزه کاری، استخدام نیرو های با استعداد با سنجش معیار های خاص و نوآورانه و نهایتا فرصت رشد به نوجوانان خلاق از طریق کارآموزی نیز می باشد.

 

کدخبر: 1026589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟