طرز تهیه غذای مشهور نصف جهان!/ بریانی اصفهان به ساده ترین روش+ مواد مورد نیاز

به گزارش رکنا از اصفهان؛ از جمله غذاهای سنتی و محلی اصفهان که در بیشتر رستوران های آن موجود است بریانی می باشد که از غذاهای محبوب این شهر محسوب می شود و برای تهیه بریانی نیازی به خرید قسمت‌ های گران گوشت گوسفند نیست و شما می توانید با استفاده از قسمت های ارزان و چربی دار گوشت گوسفند این غذا را تهیه نمایید.

 به طور مثال از گوشت دنده، اضافات راسته، گردن و قلوه گاه برای تهیه بریانی استفاده می کنند که در نهایت تمام این قسمت های گوشت با هم ترکیب شده و چرخ می‌شوند پس انداره تیکه های برش داده آنها اهمیتی ندارد.

 اگر بخواهید این غذا را در خانه تهیه کنید باید نکات لازم در رابطه با آن را بدانید. در ادامه با طرز تهیه بریانی اصفهان و مواد لازم برای تهیه بریانی اصفهان آشنا خواهید شد.

این غذا از نظر سختی در درجه متوسط قرار دارد و برای آماده سازی محتویات آن کمتر از نیم ساعت زمان نیاز دارید و حدود یک ساعت و نیم برای پختن و جا افتادن غذا زمان لازم است.

مواد اولیه: قلوه گوسفند یک جفت، پیاز یک عدد، قارچ چهار عدد، زعفران2 قاشق چای خوری ساییده،  جگر سفید گوسفند یک دست، دارچین1 قاشق چای خوری ساییده و گوشت با استخوان یک کیلو، نمک به مقدار لازم، نان سنگک به مقدار لازم، کشک نیم پیمانه ساییده، فلفل سیاه 2 قاشق چای خوری، 

توجه داشته باشید که مقدار مواد اولیه با نسبت‌های مشخصی تعیین شده‌اند و اگر بخواهید هر کدام از آنها را تغییر دهید باید با رعایت نسبت ها مقدار سایر مواد اولیه را هم تغییر دهید تا در طعم نهایت تاثیر نگذارد و حاصل کار یک بریانی خوش طعم و خوشمزه و لذیذ باشد و از خوردن آن لذت ببرید.

بریانیدستور پخت بریانی اصفهان

در اولین مرحله برای تهیه بریانی باید قلوه، گوشت و جگر را به خوبی پاک کنید و بشویید و بعد سه لیتر آب درون قابلمه ریخته و کمی پیاز روی آن بریزید و گوشت ها را اضافه کنید و روی شعله زیاد گاز قرار دهید و وقتی که به جوش آمد کف اضافی گوشت را بگیرید و سپس شعله را کم کنید و در قابلمه را ببندید.

سپس باید یک ساعت صبر کنید تا گوشت بپزد و در انتهای پخت آن نمک و فلفل را اضافه کنید. معمولا 2 ساعت برای پختن کامل گوشت زمان نیاز دارید و باید حواستان باشد که گوشت آن قدر زیاد نپذیرد که له شود.

بعد از اینکه گوشت قلوه و جگر سفید پخت باید آنها را از آب در بیاورید و داخل آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود.

در مرحله بعدی باید چند قاشق زعفران را داخل آب داغ بریزید و آن را حل کنید و مقداری زعفران را هم در آبگوشت بریزید.

سپس باید گوشت را از استخوان جدا کنید و با جگر سفید خرد کرده مخلوط نموده و با چرخ گوشت آنها را چرخ کنید و بقیه زعفران را روی گوشت‌ چرخ کرده بریزید و خوب مخلوط کنید.

بریانی2سپس باید فر را در دمای 220 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا فضای داخلی آن به خوبی گرم شود و برای قرار دادن محتویات بریانی آماده باشد.

بعد از آن باید مخلوطی که آماده کرده اید را داخل یک ظرف نسوز بریزید و روی آن را صاف کنید و مقداری از آب گوشت را هم در نهایت روی ظرف بریزید.

سپس فلفل سیاه و دارچین را به عنوان چاشنی اضافه کنید و حدود 15 دقیقه ظرف نسوز حاوی بریانی را داخل فر بگذارید تا خوب بپزد.

حالا به صورت جداگانه آبگوشت را گرم کنید و با کشک داخل یک کاسه بریزید و قلوه ها را هم به صورت ورقه های نازک برش دهید.

وقتی که بریانی شما کاملا پخت آن را با استفاده از ورقه های قلوه تزیین کنید و با کاسه آبگوشت و سبزی خوردن به همراه نان سنگک سرو کرده و میل نمایید.

 استفاده از جگر سفید در بریانی واجب نیست و کاملا سلیقه ای است؛ ولی اگر حضور داشته باشد باعث میشود آبگوشت بریانی شما خوشمزه تر شود.

کدخبر: 1036441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟