حجم ویدیو: 209.93M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13

به گزارش رکنا از یزد، مراسم رسمی آغاز به کار مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استان یزد۴ اسفند با حضور مسئولان کشوری و استانی در یزد می شود.

این مجمع با هدف آموزش اقشار آسیب پذیر و حمایت برای اشتغال تشکیل شده و در حال حاضر با ۲۰ عضو کار خود را شروع کرده و در همه رشته های فنی و حرفه ای نسبت به آموزش با هدف اشتغال فعالیت می کند و همه اساتید به صورت خیریه با انجمن همکاری می کنند.

توران سنجری مادر هنر یزد در نشست خبری برگزاری این مراسم  اظهار کرد: این مجمع تنها به دنبال ارائه آموزش به افراد علاقه‌مند است زیرا معتقدیم آموزش‌ها می‌تواند به افراد کم‌توان نظیر مردان ازکارافتاده، زنان سرپرست خانوار، زنان بد سرپرست و افراد کم‌بضاعت خدمت ارائه کند.

وی از رسانه‌ها به‌عنوان مبلغ این مجمع یاد کرد و گفت: باید با همدلی شرایط را برای مهارت‌آموزی به افراد مختلف جامعه به‌ویژه اقشار کم‌توان مالی فراهم کنیم.

سنجری با بیان اینکه در استان یزد بانوی بیکار بسیار داریم، عنوان کرد: باید دست این زنان را بگیریم و برای آن‌ها شغل ایجاد کنیم.

این بانوی یزدی تصریح کرد: یزدی‌ها با خیرمندی خود منشأ اثر در بسیاری از نقاط کشور بوده‌اند اما در استان خود با بیکاری بسیاری از بانوان مواجه هستیم که می توانیم این شرایط را با حمایت خیران بهبود ببخشیم.

سنجری از خیران دعوت کرد: با مشارکت در کار خیر این مجمع و توانمند کردن کارگاه‌ها و آموزش به افراد، کار خیری ماندگار را رقم بزنند.

رئیس هیات مدیره مجمع خیران ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان یزد هم در این نشست بر ضرورت حمایت خیران به ویژه صاحبان صنایع و اصناف برای ارائه آموزش ها و فراهم کردن ظرفیت اشتغال افراد آموزش دیده تاکید کرد.

مهدی سنجری با تاکید بر اینکه هدف این مجمع آموزش در راستای اشتغال است، از رسانه ها خواست مبلغ این انجمن باشند تا خیران بیشتری جذب شده و حمایت کنند‌.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد روز چهارشنبه در نشست خبری همایش افتتاح مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد اظهار کرد: آموزش صحیح در صورتی‌که انجام شود، باعث حفظ نیروی انسانی می‌شود و این امر در آموزش‌های مهارتی اثرگذار است و منجر به امیدآفرینی و اعتبارآفرینی خواهد شد.

مجید حق‌جو عنوان کرد: مجمع خیران فنی و حرفه‌ای تازه متولد شده و نیاز به کمک، همراهی و معرفی دارد تا مردم به سمت این مجمع بیایند.

وی با اشاره به اینکه مجمع خیران توسعه و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد می‌تواند در شهرستان‌های استان یزد نیز توسعه پیدا کند، ادامه داد: دانشجویان و جوانان بسیار با استعدادی داریم که در صورت حمایت می‌توانند با مهارت آفرینی اتفاقات خوبی را در حوزه انسانی رقم بزنیم.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 870168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟