روحانی اهل سنت: اعدام حیدر قربانی عین اجرای عدالت است

 

 

به گزارش رکنا از کردستان؛ به نقل قول از خبرگزاری فارس، ماموستا هاشم نوری از روحانیون اهل سنت کردستان گفت:روز گذشته دستگاه اجرای عدالت کسی را به سزای اعمالش رساند که در پرونده‌اش کارهای خلاف امنیت، تعرض و تجاوز و طغیان‌گری وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم هر حاکمیتی به ویژه در کشورهای اسلامی در هر کشوری اجرای عدالت و تلاش در مسیر تحقق امنیت است.

به گفته این روحانی اهل سنت، احکام دینی اسلام به صراحت تامین امنیت را جز وظایف اصلی حاکمیت قرار داده و باید در این مسیر تلاش کند مبادا افرادی آنطور که بخواهد عمل کنند و در امنیت پایدار خللی ایجاد کنند.

ماموستا نوری اذعان کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد هر کس در اجتماع هر کاری بخواهد انجام می‌دهد و موجب ایجاد ناامنی، اغتشاش و تعرض به جان و مال مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: در پرونده حیدر قربانی، کشتن سه انسان و همکاری با گروهک‌های معاند وجود دارد و خودش به این عمل اعتراف کرده است لذا برخورد قانونی با این فرد در راستای برقراری عدالت و عین اجرای عدالت است.

این روحانی اهل سنت اظهار کرد: لازمه هر کشور و مملکتی است که اگر آحادی در آن جامعه علیه امنیت آن کشور و جان انسان‌ها قدمی بردارند باید به مجازات خود برسند تا عدالت تحقق پیدا کند.

وی افزود: اگر این فرد روز گذشته اعدام شد قطعا خطاهایی داشته که برای دستگاه قضا محرز شده و خودش نیز به آنها اعتراف کرده است.

ماموستا نوری خاطرنشان کرد: ما در کشور بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم و قطعا اهتمام دستگاه‌های نظارتی و دستگاه قضا برای تامین امنیت این جامعه لازم است و باید با افرادی که جرمی مرتکب می‌شوند براساس قانون برخورد کنند و قطعا تا به نتیجه قطعی نرسند هیچ حکمی را اجرا نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: براساس دستورات دین اسلام و قرآن، قصاص حیات انسان‌ها است و اگر فردی انسان‌هایی را به قتل برساند و مجازات نشود موجب افزایش هرج و مرج و کُشت و کُشتار در جامعه می‌شود.

ماموستا نوری اذعان کرد: قصاص موجب تحقق عدالت در جامعه می‌شود و درس عبرتی برای دیگران است که دست به گستاخی نزنند چرا که در قانون جوامع بشری، کُشتن انسان‌ها به شدت محکوم است و دین اسلام بیش از سایر ادیان به این مهم تاکید داشته است.

وی عنوان کرد: دین اسلام حق قصاص و بخشش را به اولیای دم داده و تمام انسان‌ها در این زمینه حق دارند و باید به حقوق خود برسند.

ماموستا نوری به هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان در مورد اجرای حکم قصاص حیدر قربانی نیز اشاره کرد و گفت: شبکه‌های معاند همواره سعی دارند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و همواره در تلاش بوده‌اند که چون کاری از دستشان بر نمی‌اید اذهان مردم را به سمت و سوی دیگر هدایت کنند.

وی تصریح کرد: وقتی این انسان به قتل سه شهروند کامیارانی اعتراف کرده است و دشمنان بخواهند نظام اسلامی را به خاطر اجرای یک حکم عادلانه به چالش بکشند تنها خود را رسوا می‌کنند.

این روحانی اهل سنت اضافه کرد: دشمنان انقلاب باید بدانند با دروغ نمی‌توانند اذهان مردم را به سمت و سویی که می‌خواهند هدایت کنند چرا که جاری کردن عدالت در هر جامعه‌ای وظیفه اصلی حکومت‌هاست و اگر اینگونه نباشد مردم دچار آسیب‌های بسیاری می‌شوند.

وی اذعان کرد: وقتی دشمنان در ابعاد مختلف توان مقابله با ایران اسلامی را ندارند و چشم دیدن اقتدار کشور ما را ندارند به ناچار به شبه‌افکنی متوسل می‌شوند کما اینکه همواره در این مورد نیز شکست خورده‌اند.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 753673 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟