دولت ناچار به لغو پروازها شد

به گزارش رکنا، فاطمه مهاجرانی به خبرنگاران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصول صلح و دوستی در روابط بین‌الملل تأکید داشته است. ما با هیچ ملتی دشمنی نداریم و در طول تاریخ خود یکی از قربانیان سلاح‌های شیمیایی بوده‌ایم. ما مدعی صلح هستیم و تمام تلاش دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در راستای برقراری و حفظ صلح در منطقه و جهان است. سفرهای وزیر محترم امور خارجه ما و دیگر مسئولان به کشورهای مختلف، همگی با هدف ایجاد تعاملات سازنده و تقویت صلح و ثبات صورت می‌گیرد.

با این حال، نباید از ما انتظار داشته باشند که در برابر تهدیدها یا دشمنی‌ها سکوت کنیم. ما اهل مذاکره و گفت‌وگو هستیم، اما تنها زمانی که طرف مقابل نیز آماده شنیدن و درک واقعیت‌ها باشد. جهان باید بداند که ایران، همانند شیر، مقاوم و استوار است و ما با هیچکس شوخی نداریم. نباید ایران را به بازی گرفت، چرا که اراده ما برای دفاع از تمامیت ارضی و ملت خود تزلزل‌ناپذیر است.”

این سبک بیان رسمی و دیپلماتیک مناسب برای استفاده در مناسبت‌های مختلف است.

تحریم‌هایی که اخیراً شاهد آن بودیم، شامل پروازهای ما و هواپیمایی‌های داخلی نیز شده است. مردم باید آگاه باشند که این تحریم‌ها از سوی کشورهای خارجی اعمال می‌شود. در نتیجه، دولت ناچار به تصمیم‌گیری در این زمینه بود و به همین دلیل برخی از پروازها را لغو کردیم.

کدخبر: 1052299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟