عراقچی: سفر عراق نمونه بارز دیپلماسی عمومی بود/تسلط رییس جمهور به زبان کردی فضا را از این رو به آن رو کرد

 سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی ویژه خبری گفت: در روابط میان کشورها یکسری ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و سعی میکنند که با دیپلماسی عمومی فضای بهتری را در روابط ایجاد کنند و این کار آسانی نیست که فضای یک کشور را تحت تاثیر قرار دهید که دیپلماسی عمومی است و مجموعه ای از رفتارهای رسانه ای فرهنگی است.

وی افزود: گاهی اوقات شخصیت برخی افراد میتواند این نقش را ایجاد و موج مثبت ایجاد کند، آنچه در سفر عراق افتاد نمونه ای بارز از دیپلماسی عمومی با رفتارهای اقای رئیس جمهور بود؛ روحیه متواضع و خونگرم و تسلط رییس جمهور به زبان کردی فضا را از این رو به آن رو کرد.

عراقچی گفت: این سفر ما در روابط با اربیل چند سال جلو انداخت، وجه دیپلماسی عمومی سفر و ارتباط با افکار عمومی عراق شگفت‌انگیز بود و فراموش نکنیم که این اولین سفر یک رئیس جمهور به اقلیم کردستان و بصره بود و فصل جدیدی در روابط با عراق ایجاد شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به اقدامات اجرا شده توافقنامه امنیتی ایران و عراق اظهار داشت: در هر دو شهر به ما اطمینان داده شد که مابقی اقدامات برای اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق انجام خواهد شد و به ما اطمینان دادند که از خاک عراق علیه ایران استفاده نخواهد شد. 

وی ادامه داد: ما و عراق تصمیم گرفتیم که به سمت تدوین یک سند راهبردی میان دو کشور حرکت کنیم.

 

کدخبر: 1040999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟