آماده باش کامل تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

به گزارش رکنا،محمد علی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، بیان کرد: ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت می‌تواند تعادل انسان را برهم‌بزند و همچنین می‌تواند کنترل خودرو را مختل کند و در ۳۰ سانتیمتر آب در حال حرکت اغلب خودروها شناور می‌شوند. متاسفانه حدود ۶۰ سانتیمتر آب در حال حرکت می‌تواند انواع خودروها را با خود ببرد.

وی با اشاره به لغزندگی جاده ها در بارندگی افزود: لغزندگی جاده ها در بارش های اولیه باران چندین برابر زمان های دیگر است و با توجه به اینکه در فصول خشک روغن خودروها بر سطح جاده ها ریخته شده و شسته نشده است، اکنون در اولین بارندگی ها سطح جاده ها بسیار لغزنده شده و باید بیشتر مراقب بود.

کاوسی در توصیه ای به شهروندان گفت: با اینکه بهترین اقدام در حوادث و سوانح پیشگیری است، در این روزها از سفرهای غیرضروری خودداری کنید و در صورت نیاز به خروج از منزل احتیاط‌های لازم را رعایت کنید. همچنین تیم‌های امداد و نجات هلال احمر همواره در کنار مردم خواهند بود و در صورت بروز هرگونه حادثه آماده ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان هستند، با همکاری و هوشیاری شهروندان می‌توانیم از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.