نماینده سابق مجلس: اکثر اعتراضات کارگران معدن طبس بخاطر  پائین بودن ایمنی کار در معدن بود/بسیاری از معادن کشور سطح ایمنی پائینی دارند

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:در آن زمان از معدن معدنجو بازدید کردیم  و تذکراتی هم به کارفرما داده شد.

او ادامه داد: از گذشته این معدن از نظر نشت گاز متان  بسیار خطرناک  بوده است و کارفرما ایمنی آن را  نتوانسته بود ایجادکند .

این نماینده سابق مجلس گفت:متاسفانه باید اعلام کنم بسیاری از معادن کشور سطح ایمنی پائینی دارند،چه معادنی که روی زمین هستند چه معادنی که زیر زمین هستند.تا کنون چندین مرتبه معادن زغال سنگ فعال در کشور دچار این حوادث شده اند و بسیاری از کارگران در این اتفاقات از دست رفته اند.

پاشایی بهرام  تاکید کرد: در معادن زغال سنگ همه تجهیزات باید ضد الکتریسیته و اصطکاک باشد ولی در این معدن چنین شرایطی اتفاق نیفتاده بود و ایمنی کارگران جدی گرفته نشده بود.

او  با توجه به شعار اول ایمنی بعد کار می تواند از بروز چنین حوادثی پیشگیری کند گفت: متاسفانه کارفرمایان بابت آموزش کارگران هزینه نمی کنند.باید به گونه ای شود که هیچ نیروی آموزش ندیده ای برای کار وارد معادن نشود.

 پاشایی ادامه داد:بحث آموزش ایمنی کار معدنکاران باید از سوی چندین وزارت خانه پیگیری شود،وزارت های صمت و کار موظف هستند در این خصوص اقدام کنند.باید به کارگران معدن آموزش داده شود که در چنین شرایطی برای نجات جان خود چه کار کنند.

او با  اشاره به خلاء،آموزش معدنکاران گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری باید آموزش معدنکاران پیگیری شود تا معادن سرپا بمانند و فعالیت کنند. رکن اصلی فعالیت یک معدن کارگرانش هستند.

  پاشایی بهرام با تاکید بر اینکه باید مقصران حادثه شناسایی شوند گفت:کارفرما باید شریط ایمنی کار را در معدن فراهم می کرده و مانع از بروز این حادثه می شده است،همه جوانب این حادثه باید مورد بررس و تحقیق قراربگیرد.

 

کدخبر: 1043642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی