کمترین میزان ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم مربوط به آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویر احمد است + آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان در مقطع متوسطه

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین آمار ثبت نام در مقاطع اول و دوم متوسطه گفت: آمار ثبت نام در دوره متوسطه اول بیش از 94 درصد است و در متوسطه دوم بیش از 87 درصد گزارش شده است که این آمار روز به روز افزایش پیدا می کند. در دوره اول متوسطه، در پایه هفتم، تاکنون 96 درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند. در دوره دوم متوسطه و در پایه دهم نیز حدود 70 درصد دانش آموزان، ثبت نام شده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته این آمار خیلی بیشتر است.

وی در ادامه افزود: به طور کلی در دوره متوسطه ثبت نام دانش آموزان نسبت به گذشته بیست روز جلوتر است. پایین ترین درصد ثبت نام در پایه دهم مربوط به استان های آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویر احمد و بیشترین میزان ثبت نام مربوط به شهر تهران، مازندران و همدان است. لازم به ذکر است که این آمار در پایه های دیگر متفاوت است.

محمدمهدی کاظمی تاکید کرد: بیشترین میزان ثبت نام در پایه هفتم، مربوط به آذربایجان غربی، خوزستان و سیستان و بلوچستان است. همچنین کمترین میزان ثبت نام نیز مربوط به استان های خراسان رضوی و شهرستان های استان تهران است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه علت کم بودن ثبت نام در برخی از استان ها چیست، گفت: در برخی مناطق، با توجه به زیست بوم منطقه، افراد ترجیح می دهند از یک سنی به بعد یک شغلی برای خودشان داشته باشند. همچنین برخی از خانواده ها در ایام تابستان بیشتر در حال سفر هستند و فعلا اقدامی برای ثبت نام نکرده اند.

کدخبر: 1038828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟