صادرات هفته ای 25 تن صادرات شیر خشک از ملایر/صادرات شیر از ملایر به 3 کشور همسایه

به گزارش رکنا، «مرتضی عظیمی» روز دوشنبه در آئین افتتاح باسکول ۶۰ تُنی تمام اتوماتیک تعاونی دامداران ملایر اظهار کرد: روزانه بیش از ۲۰۰ تُن شیر در این شهرستان تولید می‌شود که با احتساب ۲ دامداری‌ جدید این میزان تولید افزایش می‌یابد

این مسئول اظهار کرد: تعاونی کشاورزی دامداران ملایر هفت هزار نفر عضو دارد که همه آنها فعالند و از خدمات این تعاونی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۲۳ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ هزار راس دام سبک در این شهرستان اشاره کرد و افزود: هویت‌گذاری به صورت مستقیم انجام می‌شود و روزانه ۵۰ تُن شیر در دامداری‌های سنتی این شهرستان جمع‌آوری و به کارخانه‌های استان ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداری ملایر به اشتغال ۳۰ نفربه صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این تعاونی، ادامه داد: امسال بیش از ۴۰ تن بذر ذرت علوفه‌ای بین کشاورزان و دامداران توزیع شد و ماشین‌آلات کاشت و برداشت را هم خودمان برای دامداران تهیه کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای صادرات از کارخانه ای در تویسرکان کمک گرفتیم و در صورت راه‌اندازی دستگاه خشک کردن شیر در یکی از شرکت های ملایر راه ما برای صادرات هموارتر می شود،افزود: اگر این کمک‌ها نبود، نمی‌توانستیم از این مرحله سخت عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزی دامداری ملایر با بیان اینکه بالاترین حجم عملیات پی‌اچ‌آی و رکورد را در سطح استان داریم، گفت: بیش از ۵۰۰ تُن شیر باکیفیت را خشک کردیم و به حدود یک‌هزار تُن رسید و موفق شدیم هفته‌ای ۲۵ تُن شیر خشک را صادر کنیم.

افتتاح باسکول ۶۰ تنی تمام انوماتیک

عظیمی همچنین به افتتاح باسکول ۶۰ تُنی تمام اتوماتیک با اعتبار هفت میلیارد ریال به عنوان یک وسیله کاربردی برای دامداران اشاره و بیان کرد: همچنین درب اتوماتیک با اعتبار ۲ میلیارد ریال، یک دستگاه وانت نیسان حمل شیر با اعتبار ۶ میلیارد ریال و یک دستگاه موتور سیکلت با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری و امروز به صورت همزمان مورد بهره‌بردرای قرار گرفت.

وی اخذ کارت بازرگانی را یکی از اولویت‌ها برای شرکت تعاونی کشاورزی دامداری ملایر عنوان کرد و افزود: نیازمند صدور مجوز داروخانه و کلینیک دامپزشکی هستیم، در حالی‌که قبلا این مجوز را داشتیم و باطل شده و دامداران و کشاورزان مجبورند مایحتاج خود را با قیمت بالا تهیه کنند.

مدیرعامل تعاونی کشاورزی دامداری ملایر ادامه داد: با توجه به توانایی و ظرفیت و تعداد بالای دامی که دراین شهرستان وجود دارد، نیاز به یک کارخانه کنسانتره داریم.

عظیمی با بیان اینکه واحد عرضه میدان دام نیز با همت فرماندار ملایر در دست اقدام است، گفت: برای توسعه میدان عرضه دام در حال تامین زمین بیشتر هستیم و برای اجرای این طرح، تسهیلات نیاز داریم.

وی همچنین احداث یک کشتارگاه صنعتی در ملایر را از ضرورت‌ها برشمرد و افزود: بسته‌بندی گوشت قرمز، مرغ و ماهی برای این شهرستان ضروری است و حمایت از دادمدار سنتی نیز نباید فراموش شود، چراکه بیشتر به دامدار صنعتی توجه می‌شود و اگر دامدار سنتی نباشد، اشتغال نصف می‌شود.

در این آئین با حضور "سلمان اسماعیلی" معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر، مدیرعامل تعاونی کشاورزی و دامداری استان همدان و جمعی از مدیران، باسکول ۶۰ تنی با اعتبار هفت میلیارد ریال افتتاح شد.

همچنین مرکز رفرانس و مشاوره بیماری‌های رفتاری شهید "حیدر ابراهیم‌خانی" با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال و ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات در سه طبقه در محله شهید ولی بخشی(سرجو) به بهره‌برداری رسید.

در این روز همچنین عملیات اجرایی سالن ورزش‌های رزمی شهید "علی نظری" با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۰۰ مترمربع آغاز شد که ۲۰ میلیارد ریال از این مبلغ سال گذشته تخصیص یافت.

واگذاری همزمان ۳۹ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی نیز از دیگر طرح‌های چهارمین روز هفته دولت در ملایر بود که به صورت نمادین در روستای ورجق انجام شد.

کدخبر: 1033896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟