ارتقای وزارت میراث‌فرهنگی از درجه دو به درجه یک اقدام مهم دولت سیزدهم بود/ از انتصاب صالحی امیری خوشحالم

به گزارش رکنا، اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، سید عزت الله ضرغامی در حاشیه برگزاری جلسه شورای معاونین با حضور سید رضا امیری صالحی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با بیان این مطلب اظهار کرد: این جلسه در حقیقت اولین جلسه شورای معاونین وزارتخانه با حضور آقای صالحی امیری است. البته جلسات هماهنگی ما با ایشان از مدت‌ها پیش شروع شده و معاونان وزارتخانه با آقای صالحی امیری جلسات و تعامل خوبی داشتند.

وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: دولت سیزدهم و شخص شهید رئیسی اتفاقات مهمی را رقم زدند. مهمترین اتفاقی که در این دوران افتاد تبدیل و ارتقای این وزارتخانه از درجه دو به درجه یک بود. این دستگاه در حاشیه بود و دستگاه درجه دو به حساب می‌آمد اما اکنون به‌عنوان یک وزارتخانه درجه یک و پویا شناخته می‌شود.

ضرغامی سپس به انتخاب صالحی امیری به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: آقای پزشکیان به درستی دریافتند که جایگاه این وزارتخانه چیست. کارهای بزرگی انجام شد در حوزه گردشگری لغو روادید با ۳۰ کشور و امکان سفر ۳.۵ میلیارد نفر به ایران بدون روادید یکی از این اقدامات بود. در همین حال اکنون ۲۵۰۰ پروژه در حال اجرا است. امروز شاهد هستیم که ائمه جمعه درباره گردشگری صحبت می‌کنند و ایده دارند.

او اضافه کرد: به نظر من اولویت اول این وزارتخانه باید توجه جدی آقای رئیس‌جمهور و معاون اول به این وزارتخانه باشد. این بسیار مهم است و طرح‌هایی که در دولت ارائه می‌شود باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد. این نگاه در دولت سیزدهم به خوبی انجام شد و یکی از نتایج آن، استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ و حمایت‌های بانک‌ها از ماموریت‌های این وزارتخانه بود.

ضرغامی خاطرنشان کرد:  از انتصاب شایسته آقای صالحی امیری خوشحال هستم از آقای پزشکیان و از مجلس تشکر می‌کنم و یقین دارم با حضور ایشان شاهد ارتقا و رشد در هر سه حوزه هستیم.

کدخبر: 1033375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟