واکسیناسیون بیش از ۲۰۰ قلاده سگ گله و نگهبان علیه بیماری هاری در باشت

به گزارش رکنا، جهانبخش رنجبر قراچه روز یکشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف کنترل و پیشگیری بیماری پر مخاطره هاری و حفاظت از سلامت و بهداشت عمومی، از ابتدای سال جاری تا کنون با اعزام اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی بخش دولتی به روستاهای تابعه شهرستان، تعداد ۲۲۹ قلاده سگ صاحب دار شامل سگ های گله و نگهبان، رایگان علیه بیماری هاری واکسینه شده است.

وی به ماهیت بیماری هاری به عنوان یکی از خطرناکترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان اشاره کرد و افزود: این بیماری از طریق گزش و گاز گرفتگی سگ، گربه و سایر گوشتخواران قابل انتقال به انسان و سایر حیوان ها است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان باشت تصریح کرد: یکی از راه های کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون به موقع دام ها و رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه ای است.

رنجبر قراچه عنوان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری، حین عملیات واکسیناسیون در روستاها ضمن آموزش‌های چهره ‌به‌ چهره به دامداران در خصوص بیماری‌های دام به خصوص بیماری هاری مطالبی درباره راه‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری توسط کارشناسان این اداره در مناطق روستایی ارایه می شود.

وی ادامه داد: واکسیناسیون هاری باید هر سال تکرار شود و به صاحبان سگ های گله، نگهبان و حیوان های خانگی توصیه می شود نسبت به واکسیناسیون سالانه سگ های خود اقدام نمایند.

به گزارش ایسنا، رییس اداره دامپزشکی شهرستان باشت بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد ۲۰۰ قلاده دیگر از جمعیت سگ های نگهبان و گله در حوزه روستایی و عشایری شهرستان  به این آمار اضافه شود

کدخبر: 1031026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟