60 هزار انشعاب غیر مجاز در سطح شهر اهواز وجود دارد که موجب افت فشار است/ اهواز دچار بحران ساخت و ساز مسکن غیرمجاز است

شجاع گل ملایری،روابط عمومی شرکت آبفای اهواز به خبرنگار رکنا گفت:گرمای بی سابقه امسال باعث شده تا الگوی مصرف از 250 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفرالگوی مصرف 500 لیتر در شبانه روز رشد داشته باشد.

ملایری در ادامه افزود: همه تصفیه خانه های استان با تمام ظرفیت در حال تصفیه آب هستند.نیاز به فرهنگسازی در کاهش مصرف نیز وجود دارد و رسانه ها در این راستا کمک زیادی داشته اند اما حریف گرمای هوا نشدند.

او ادامه داد: گرمای هوا  باعث افزایش مصرف برق و آب شهری شده است و همین موضوع باعث شده تا منازلی که در آخر خط آبرسانی هستند و یا انشعاب غیرمجاز   دارند مانند همیشه از آب بهره مند نباشند.

در اهواز به اندازه یک شهر غیر مجاز مصرف آب داریم

ملایری می گوید: تصفیه خانه گروه فولاد به دلیل ناترازی برق در تولید آب متوقف شده بود و مناطقی که از این تصفیه خانه تغذیه می کردند دچار مشکلاتی شده بودند که در نهایت با کنترل مصرف برق صنایع رفع مشکل شد.

او با این توضیح افزود: در اهواز به اندازه یک شهر غیر مجاز مصرف آب داریم و 60 هزار انشعاب غیر مجاز در سطح شهر اهواز همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث می شود توزیع آب با مشکلاتی روبه رو شود.

ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از علل فقر آبی در شهر اهواز

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای اهواز گفت: گاها آلودگی هایی که در کیفیت آب برخی مناطق دیده می شود به دلیل انشعابات غیر مجازی است که شبکه آب را گل آلوده می کند.

او بیان کرد: یکی از معضلاتی که در اهواز شاهد آن هستیم ساخت و سازهای غیر مجاز است .صبح بیدار می شویم  می بینیم 10 خانه به طول یک کوچه اضافه شده است.همه این خانه ها با وصل شده به انشعاب اصلی آب غیر مجاز برداشت می کنند و باعش افت فشار در شبکه می شوند.

 

کدخبر: 1028459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟