فیلم لحظه به لحظه بازسازی صحنه سرقت های مسلحانه از خانه های تهرانی ها / پسر کوچولو هنوز وحشت دارد + گفتگو و جزییات

به گزارش اختصاصی رکنا، اردیبهشت ماه امسال بود که فیلم سرقت مسلحانه از خانه های تهرانی ها در فضای مجازی پخش شد و با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران برای دستگیری اعضای این باند خشن وارد عمل شدند.

کارآگاهان در تحقیقات میدانی  و بررسی فیلم های دوربین مداربسته پی بردند که دزدان با چهره های نقابدار و کلاه به سر و در حالیکه اسلحه کلت کمری و کلاشینکف در دست دارند  با ورود به خانه ها در غرب و شرق تهران و با تهدید به قتل اهالی داخل خانه اقدام به سرقت طلا و پول از داخل خانه ها کرده و سوار بر خودرویشان پا به فرار می گذارند.

این دزدان حتی با مشاهده دوربین های مداربسته به کار خود برای سرقت ادامه می دادند و برایشان اهمیتی نداشت داخل خانه چه کسانی باشند و بی رحمانه دست به سرقت های سریالی از خانه ها می زدند.

در ادامه تیم پلیسی به بررسی شماره پلاک خودروی دزدان پرداختند و مشخص شد سارقان پلاک های سرقتی روی خودرویشان نصب می کردند و هر سرنخی را که فکر می کردند پلیس را به بالای سرشان بکشاند از بین می بردند و اثری از خود به جا نمی گذاشتند.

سرقت مسلحانه در کرج

سارقان مسلح پس از انتشار فیلم های صحنه سرقت های مسلحانه شان در فضای مجازی محل سرقت را تغییر دادند و از تهران خارج و به کرج و هشتگرد رفته و در آنجا نیز دست به سرقت های مشابه و مسلحانه زدند .

تجسس ها پلیسی به صورت شبانه  روزی و ویژه ادامه داشت و دزدان هر بار که سایه پلیس را حس می کردند محل های سرقت شان را تغییر می دادند و اینبار شگرد و محل سرقت هایشان را تغییر دادند.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران در تلاش برای دستگیری این دزدان بودند که سارقان پس از سرقت های مسلحانه در تهران و کرج دیگر به سرقت های خود به صورت مسلحانه پایان دادند و برای اینکه رد آنها زده نشود اینبار به شهر مشهد رفته و با زاغ زنی خانه های خالی از سکنه دست به سرقت های سریالی از خانه ها می زدند.

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه خانه تهرانی ها

بازداشت سارقان مسلح

دزدان که با خیال راحت دست به سرقت های سریالی از خانه مشهدی ها می زدند غافل از آن بودند که تجسس های پلیسی به نتیجه رسیده و در آخرین سرقت هایشان در مشهد تحت نظر کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

کارآگاهان با شناسایی سارقان در چند تیم عملیاتی متهمان را از مشهد تحت نظر قرار داده و تعدادی دیگر از اعضای این باند را که در منطقه هشتگرد زندگی لاکچری داشتند نیز زیر نظر قرار دادند تا اینکه سحرگاه 24 مردادماه زمانیکه همه اعضای این باند در خانه ویلایی دور هم جمع شده بودند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه در غرب تهران

عقربه ها ساعت 12 ظهر دوشنبه 19 شهریور ماه امسال را نشان می داد که 3 تن از سارقان اصلی خانه های تهرانی ها در حالیکه دستبند و چشم بند داشتند در پلیس آگاهی تهران سوار بر خودروی ون پلیس شده و برای بازسازی صحنه سرقت مسلحانه به محل سرقت در منطقه سردار جنگل منتقل شدند.

سارقان پس از رسیدن به محل و پیاده شدن از خودرو پلیس در حالیکه اهالی محل در صحنه حضور داشتند خانه ای را که به صورت مسلحانه هدف سرقت خود قرار داده بودند نشان دادند و با صدای بلند فریاد می زدند اشتباه کردیم و ببخشید!

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه خانه تهرانی ها

اعدام در ملاء عام

پدر خانواده که پسربچه اش هنوز از روز حادثه ترس در وجودش است و به سختی حرف می زند با دیدن سارقان دسبتند زده شده می گوید حالا احساس امنیت می کند و پدرجوان از قوه قضائیه می خواهد که متهمان به اشد مجازات برسند و اعدام شوند.

مادر خانواده در خصوص وضعیت شوکه زده شده پسرش به رکنا گفت: داخل خانه نشسته بودیم که سارقان مسلح وارد خانه شدند، فکر می کردیم پس از سرقت همه ما را می کشند و فقط پسرم را در آغوش گرفته بودم و پسرم التماسشان می کرد که با ما کاری نداشته باشید هر چه می خواهید سرقت کنید و بروید.

وی افزود: دزدان قمه روی گردن همسرم گذاشتند و با اسلحه به سرش ضربه زدند و جلوی چشم پسرم می گفتند که حرفی بزنید او را می کشیم. باور نمی کنید از آن روز به بعد پسرم دیگر داخل خانه از کنار من تکان نمی خورد و حتی وقتی به سرویس بهداشتی می خواهد برود باید او را همراهی کنیم و در اتاقش هم تنها نمی رود و وحشت و ترس به جانش افتاده است که تحت نظر پزشک قرار گرفته است.

بازسازی صحنه سرقت مسلحانه خانه تهرانی ها

گفتگو با سارقان مسلح

اعضای این باند خشن که مسلحانه دست به سرقت از خانه ها در تهران و کرج می زدند نسبت فامیلی و دوستی با هم داشتند که در صحنه بازسازی سرقت مسلحانه 3 نفر از اعضای اصلی باند که در همه سرقت ها حضور داشتند پیش روی دوربین رکنا قرار گرفتند.

پسرعموی سارق اصلی باند سرقت مسلحانه که جوان 25 ساله ای است می گوید قرار نبود به این روش سرقت کنیم و از کاری که کردیم پشیمانیم.

سابقه داری؟

نه.

چرا دزدی؟

بخاطر مشکلات مالی که داشتم مجبور به سرقت شدم.

چطور تصمیم به سرقت گرفتید؟

دورهم جمع شده بودیم که با همفکری همدیگر تصمیم به سرقت گرفتیم.

چقدر پول به دست آوردی؟

300 میلیون تومان.

چند سرقت در تهران و کرج انجام دادی؟

من 17 یا 18 سرقت انجام دادم.

در مشهد هم سرقت کردی؟

بعد از فرار به مشهد رفتیم و در آنجا دزدی کردیم.

فیلم صحنه های سرقتتان را دیدید؟

بله، وقتی در فضای مجازی فیلم ما پخش شد فرار کردیم و به شهرستان رفتیم.

فکر می کردید دستگیر شوید؟

فکر نمی کردیم انقدر سریع دستگیر شویم.

سارق سابقه دار باند دزدان مسلح

متهم اصلی دزدان مسلح که یکی از سارقان سابقه دار است و دایی و پسر عموی 2 تن از همدستانش است می گوید بخاطر رد مال همدستم مجبور به این سرقت ها شدم.

سابقه؟

بله، سرقت منزل اما به صورت خانه رویی نه مسلحانه.

چرا دزدی می کردی؟

همجرمم که در زندان بود به من فشار می آورد که رضایت شاکیان پرونده مان را بگیرم تا پرونده مان بسته شود به همین خاطر مجبور به سرقت شدم و با خانواده و دوستانم این باند را تشکیل دادیم.

فیلم صحنه های سرقتتان را دیدی ؟

بله، وقتی فیلممان رادیدم به شهرستان رفتیم، حتی یک نفر با من تماس گرفت و فیلم را فرستاد و گفت این دزدان را می شناسید که کلاه خودم را دیدم و به همدستانم زنگ زدم و خواستم که فرار کنیم و دیگر دزدی نکنیم.

اما دوباره در مشهد سرقت کردی؟

به پول نیاز داشتم تا رضایت بگیرم به همین خاطر دوباره شروع به سرقت کردیم.

پلاک خودرو را تغییر می دادی؟

خودمان درست می کردیم و پلاک خودروهای دیگر را برمی داشتیم .

چقدر بدهکار بودی؟

500 میلیون

چقدر از سرقت ها پول به دست آوردی؟

600 میلیون تومان به دست آوردیم.

هرکسی نیاز به پول داشت دزدی کند؟

نه، خودکشی است، نوکری کنید، گدایی کنید اما دزدی نکنید که آخرش این دستبند است.

بار اول چرا دزدی کردی؟

در نانوایی کار می کردم که دوستانم زنگ زدند و من هم پذیرفتم با آنها دزدی کنم و دوست ناباب باعث شد کارم به اینجا کشیده شود.

چرا تو که سابقه داری دست به سرقت مسلحانه می زدی؟

اشتباه کردیم.

بنا بر این گزارش، سارقان مسلح 2 صحنه سرقت مسلحانه دیگر در تهران را بازسازی کردند و تحقیقات از متهمان در اداره یکم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

کدخبر: 1039360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
حسین خزائی فر
آیا این خبر مفید بود؟