موزه هنرهای معاصر اصفهان در آستانه بازگشایی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ روح‌الله ابوطالبی با بیان اینکه عملیات مرمت موزه هنرهای معاصر از سال ۱۴۰۰ آغاز شد، گفت: با توجه به قدمت این بنا، ابتدا عملیات مرمت با سبک‌سازی بام آغاز و پس از کروم‌بندی و عایق‌کاری (بام پوش)، سقف آن انجام و سپس آجرفرش شد.

وی افزود: به‌منظور کاهش رطوبت و ترک‌های ایجاد شده در ساختمان، مرمت و احداث کانال‌های ناکش (عنصر حفاظتی رطوبت) مجدداً انجام و تیرهای چوبی این بنا که توسط موریانه دچار آسیب شده بود، آسیب‌زدایی و تیر سقف‌های آن تعویض شد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تعویض و شیب‌بندی سقف ایوان این عمارت که به نام چهل‌ستون شناخته می شود را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: کناف‌کاری، رنگ‌آمیزی، گچ‌بری، چمن‌کاری، گل‌کاری و سنگ فرش حیاط موزه با استفاده از آجر پخته سنتی نیز در روند عملیات مرمت انجام شد.

وی با بیان اینکه برای این پروژه در سال گذشته مبلغ ۷۰ میلیارد ریال و در سال جاری مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال ردیف بودجه در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به قدیمی‌بودن بنا و آشکار شدن پس‌لایه‌های سازه، از پی تا سقف این بنا نیاز به مرمت و اعتبار داشت که یکی از دلایل طولانی‌شدن عملیات مرمت آن تأمین اعتبار بود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر پس از یک دوره دوساله به اتمام رسیده و به‌زودی این مکان به روی هنرمندان و بازدیدکنندگان بازگشایی خواهد شد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1039239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟