شهرداری شیراز، 900 دختر دانش آموز را آواره کرد ! / اموال مدرسه را بدون ارائه صورتجلسه به مدیر مدرسه، از آنجا خارج کردند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مدیر مدرسه مهر تابان در گفت و گو با رکنا گفت: این مجموعه از سال 1379 شروع به فعالیت کرده و محلی که در اختیار دارد نیز استیجاری است. در سال 1392، شهرداری منطقه 6 شیراز، موضوع استقرار مدرسه مهر تابان را در کمیسیون ماده 100 مطرح می کند، علی رغم اینکه قانون نحوه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی، به مدارس غیردولتی، این اجازه را داده است تا بتوانند در فضاهایی با کاربری غیر آموزشی هم فعالیت داشته باشند و برای این مهم نیز آموزش و پرورش مجوز صادر می کند. این یعنی مهر تابان، با مجوز فعالیت می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: با این وجود این موضوع، با بهانه تغییر کاربری، در کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شده است و این کمیسیون خطاب به مالکان، رای صادر کرده است که می بایست این ملک به حالت اولیه بازگردد و نمی تواند کاربری مدرسه داشته باشد. در کمیسیون هم ارز، به این موضوع اعتراض و اعتراض تایید شده است. در سال 1393، شهردار وقت منطقه 6، آن رای را اجرا کرد.

مدیر مدرسه مهر تابان گفت: الان سه سال متوالی است که شهرداری منطقه 6، با استناد به همان رای اجرا شده، مدرسه را در ایام تابستان پلمب و اجازه هرگونه فعالیت را از ما سلب و دسترسی به پرونده دانش آموزان را قطع کرد.

او تاکید کرد: امسال در 18 تیرماه، ماموران از سردر مدرسه بالا رفته اند و وقتی نگهبان مدرسه متوجه این موضوع می شود، به او می گویند که از شهرداری آمده اند و بعد نزدیک به 40 نفر عوامل همراهشان بوده و یک نفر کلید ساز، تمام درهای مدرسه را برایشان باز می کند و زمانی که ما به مدرسه رسیدیم، دیدیم که به وسیله کارگرها، وسایل آموزشی و هر چیزی که در دفاتر است را از مدرسه خارج و بار کامیون می کنند. آنها به من گفتند که دستور قضایی داریم ولی برگه آن در شهرداری منطقه است و همراه خودمان نیاورده ایم!

این مدیر مدرسه گفت: بعد از آن گفتند که دستور در دست نیروی انتظامی است که آنها نیز به من گفتند که این دستور، در دست مافوقشان است. بعد از آن باز هم به من اجازه ندادند که به داخل مدرسه بروم تا ببینم چه چیزهایی را از مدرسه خارج کرده اند؛ ولی به من اجازه ندادند و صورتجلسه ای هم صورت نگرفت که مشخص شود چه اموالی را خارج کرده اند و حتی نگفتند این اموال مدرسه را به کجا می برند.

مدیر مدرسه مهر تابان افزود: ما به فرمانداری رفتیم و گفتند که ضمانت نامه بانکی 5 میلیاردی به شهرداری تهران بسپاریم و بعد مهلت یک ساله از شهرداری بگیریم تا مدرسه بازگشایی شود و بعد در این مدت، محل مدرسه را عوض کنیم ولی از آن زمان تا الان، شهرداری منطقه این موضوع را رد می کند و زیربار نمی رود. 

وی تاکید کرد: این مدرسه، نزدیک به 900 نفر دانش آموز دارد که بلاتکلیف مانده ایم. والدین مدام به مدرسه مراجعه می کنند و نگران هستند که تکلیف فرزندانشان چه می شود. با این وجود تا به امروز حتی یک درخواست انصراف از ثبت نام در مدرسه را هم نداشته ایم و آنها نیز پای کار هستند تا مشکل مدرسه حل شود. 

این مدیر مدرسه گفت: حراست آموزش و پرورش ورود کرده است تا شهرداری وسایل مدرسه را به ما تحویل دهند ولی تا کنون چنین کاری نکرده اند.

کدخبر: 1039176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟