ورزش و تغذیه مناسب می توانند تا 60 درصد به بهود سلامت مو کمک کنند

استفاده از محصولات مناسب مراقبت از مو   که شامل شامپو و نرم کننده های مناسب، ماسک مو و سرم مو می شود، با توجه به اینکه معمولا این محصولات مراقبتی حاوی پروتئین های مناسب مو و مواد طبیعی مثل روغن های طبیعی و آلوورا است، می توانند به تغذیه، درخشندگی و رسیدن به موهای سالم یاری رسان خوبی باشند. سرم مو به عنوان یک محافظ در برابر حرارت و آلودگی عمل می‌کند استفاده از سرم های مو در هنگام استفاده از وسائل حرارتی می تواند از آسیب زیاد جلوگیری کرده و به موها درخشندگی بخشد.

  ورزش منظم باعث بهبود گردش خون در پوست سر شده و به تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کند؛ همچنین به کاهش استرس و درنتیجه آن ریزش مو   کمک می‌کند. مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین برای سلامت مو ضروری است. میوه‌ها، سبزیجات، آجیل‌ها، تخم مرغ و ماهی از جمله مواد غذایی مفید برای مو هستند. ورزش و تغذیه هر کدام به تنهایی می‌توانند تا 30 درصد در سلامت موها موثر باشند. اما ترکیب این دو عامل، تاثیرگذاری را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

آب و هوا نقش بسیار مهمی در سلامت مو ایفا می‌کند. آب و هوای خشک، سرد و آلوده می‌تواند موجب آسیب رسانی، خشکی و شکنندگی موها شود؛ همچنین، اشعه‌های مضر خورشید نیز می‌توانند به موها آسیب برسانند. آب و هوای معتدل و مرطوب در سلامت موها مفیدتر هستند گفتنی است، آب و هوای معتدل می تواند بهترین شرایط را برای سلامت مو فراهم کند. تاثیر آب و هوا بر سلامت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی، آب و هوا می‌تواند تا 20 درصد در سلامت موها موثر باشد.

برای داشتن موهای براق و سالم، ترکیبی از عوامل مختلف از جمله استفاده از محصولات مناسب، ورزش منظم، تغذیه سالم و مراقبت‌های روزانه، عدم استفاده از رنگ موها، و... ضروری است. همچنین، توجه به شرایط آب و هوایی و استفاده از محصولات محافظتی مناسب شرایط هوایی بسیار مهم است.

کدخبر: 1028315 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری ملینا جعفری ملینا جعفری
آیا این خبر مفید بود؟