محیط زیست: وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب های اطراف آن رو به بهبود است

به گزارش رکنا و به نقل از ایسنا، سعید شهند اظهار کرد: وضعیت مطلوب حجم و پهنه آبی دریاچه ارومیه در تابستان امسال،موجب شده تا پرندگان مهاجر دریاچه ارومیه را برای سکونت در تابستان انتخاب کنند. 

وی در ادامه با بیان اینکه ۳ تالاب از تالابهای استان در دولت سیزدهم احیا شده است، افزود: همچنین ۱۱ تالاب اقماری دریاچه ارومیه نیز آبگیری و در بهترین وضعیت خود نسبت به سنوات گذشته قرار دارند. 

شهند تصریح کرد: برای احیای تالاب های فوق، طی سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰به میزان ۵۰.۴ میلیون متر مکعب، سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به میزان ۸۷.۲ میلیون متر مکعب و در سال آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تا به امروزبه میزان ۸۸.۴ میلیون متر مکعب آب رهاسازی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در آذربایجان غربی بیش از ۴۰ تالاب دایمی و فصلی، لب شور یا شیرین، طبیعی و یا انسان ساخت وجود دارد که از میان، ۱۳ تالاب دائمی و مابقی فصلی است. 

وی اظهار کرد: ۶ تالاب آذربایجان غربی عضو کنوانسیون رامسر است که در ۴ سایت دریاچه ارومیه، تالاب کانی برازان، تالاب قوپی باباعلی، تالاب درگه سنگی – تالاب یادگارلو- تالاب آق قلعه هرسه باهم یک سایت تعریف شده اند. تالاب بورالان و شیبلو نیز در حال طی فرآیند جهت ثبت در کنوانسیون بین المللی رامسر هستند.

کدخبر: 1027447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟