به گزارش رکنا،سرهنگ جمشید محبت‌خانی افزود: سال ۱۴۰۲، ۱۷ هزار و ۸۹۱ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۱۱۳ مورد شکار غیرمجاز پرندگان،۲۸۹ مورد شکار غیر مجاز پستانداران، ۸۸۴ مورد زنده‌گیری پرندگان، ۸۸ مورد زنده‌گیری پستانداران کشف شد.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته در ۴۸۲ مورد از شروع به صید و شکار ممانعت و ۴۲۹ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده ، ۴۸۹ فبضه سلاح مجاز و غیر مجاز، ۱۱ قبضه سلاح جنگی و ۲۵ هزار و ۲۳۶ مورد ادوات و وسایل کشف شد. از سوی دیگر ۱۰۶۳ مورد آلوده‌سازی محیط زیست شناسایی شد.

به گفته محبت‌خانی تعداد کل تخلف‌های زیست‌محیطی کشف شده طی سال گذشته  ۲۶۹۳ و تعداد کل متخلفان ۲۸۱۴ نفر بوده و ۲۱۱۶ فقره از پرونده‌های متخلفان در جریان است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست درباره آمار کشفیات این یگان در سال ۱۴۰۳ اظهارکرد: طی سال جاری تاکنون ۲۵ هزار و ۲۰۹ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۶۵۹ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، و ۵۹۳ مورد شکار غیرمجاز پستانداران کشف شده است که نسبت به سال گذشته به‌ترتیب ۴۱ درصد،۴۹ درصد و ۱۰۵ درصد آمار این کشفیات افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۳، ۴۲۳۷ مورد زنده‌گیری پرندگان، ۵۸ مورد زنده‌گیری پستانداران و ۶۹۰ مورد شروع شکار و صید شناسایی شد که به‌ترتیب ۳۷۹ درصد افزایش، ۳۴ درصد کاهش و ۴۳ درصد افزایش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: طی این مدت ۸۹۸ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز، ۱۸ قبضه سلاح جنگی کشف شد که به‌ترتیب ۸۴ درصد و ۶۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد این در حالیست که کشف ادوات و وسایل با ۱۱ هزار و ۲۰۶ مورد ۵۶ درصد کاهش یافته است.

محبت‌خانی در پایان گفت: در سال جاری آلودگی‌های زیست محیطی شناسایی شده نیز با  ۲۲۹۰مورد، افزایش ۱۱۵ درصدی یافته است. تعداد کل متخلفان دستگیر شده ۳۸۸۷ مورد و تعداد کل تخلفات ثبت شده ۳۷۶۲ مورد بوده که افزایش ۳۸ درصدی و ۴۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و ۳۴۲۶ فقره پرونده نیز در جریان است که ۶۲درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

 

کدخبر: 1025129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟