در دنیا مردان پر تحرک تر از زنان هستند!

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، تقریبا یک سوم از کل بزرگسالان که حدود ۱.۸ میلیارد نفر هستند، به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند. سازمان جهانی بهداشت در مجله «لنست گلوبال هیلث» در گزارشی می‌نویسد که این کم‌تحرکی عواقب قابل توجهی برای سلامتی دارد و برای نظام‌های مراقبت‌های بهداشتی هزینه کلانی ایجاد می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت ۱۵۰ دقیقه فعالیت استقامتی در هفته با شدت متوسط را توصیه می کند. این چیزی بیشتر از یک پیاده‌روی است. در واقع پیاده‌روی با سرعت بالا ضربان قلب را بالا می‌برد. به عنوان جایگزین فعالیت ۷۵ دقیقه‌ای با شدت بالا توصیه می‌شود که فرد را از نفس می‌اندازد مانند کوهنوردی ، دویدن یا فوتبال بازی کردن.

بر اساس این پژوهش، در کشورهای ثروتمند منطقه آسیا و اقیانوسیه به ویژه افراد زیادی وجود دارند که به ورزش روی خوش نشان نمی‌دهند. تا ۴۸ درصد مردم این کشورها به اندازه کافی ورزش نمی‌کنند. در کشورهای غربی این میزان به ۲۸ درصد می‌رسد.

زنان کم تحرک تر از مردان

به گزارش دویچه وله، تفاوت میان جنسیت و سن نگران‌کننده است. در سراسر جهان، زنان بیشتر از مردان غیرفعال هستند. نرخ بی‌تحرکی ۳۴ درصد برای زنان در مقایسه با ۲۹ درصد برای مردان است علاوه بر این، افراد بالای ۶۰ سال کمتر از جوانان فعال هستند.

تهدید خاموش سلامت جهانی

کسی که ورزش نمی‌کند، در معرض خطر حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، زوال عقل و سرطان است. «رودیگر کرچ» - مدیر ارتقای سلامت سازمان جهانی بهداشت - از یک «تهدید خاموش برای سلامت جهانی» سخن می‌گوید. ورزش نکردن به میزان قابل توجهی به گسترش بیماری‌های مزمن کمک می‌کند.

«تدروس آدهانوم» - مدیرکل سازمان جهانی بهداشت - در این باره گفت که در سال‌های اخیر فرصت کاهش سرطان و بیماری قلبی و بهبود سلامت روانی از طریق افزایش فعالیت بدنی از دست رفته است. انجام اقدامات سیاسی و تخصیص بودجه بیشتر برای معکوس کردن این روند، مورد نیاز است.

کدخبر: 1012583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟