نیمی از مدارس کشور، مشاور و معاون پرورشی ندارند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حجت الاسلام، محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به پرسش خبرنگار رکنا متذکر شد: 50 درصد مدارس مشاور و مربی پرورشی ندارند و 105 هزار نفر کمبود داریم و در مدرسه‌ای با 500 دانش‌آموز اداره مدرسه توسط مدیر دشوار است‌.

وی گفت: جاده پیچیده است؛ اما ما هنوز نپیچیده ایم، دانش آموز نسل امروز که در فضای مجازی زندگی می‌کند با نسل دیروز بسیار متفاوت و ارتباط با او دشوار است؛ بنابراین باید برنامه درسی ملی را تغییر دهیم تا ساعت‌های تربیتی و اردویی بیشتر شود اکنون عمده ساعات مدارس آموزشی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آموزش معلمان برای آشنایی با نسل جدید بیان کرد: این آموزش‌ها در طول سال تحصیلی و در ایام تابستان انجام می‌شود. 770 هزار شورای دانش‌آموزی داریم و تمام مصوبات مدارس باید به امضای شورای دانش‌آموزی برسد و طرح‌هایی داریم که این شورا بتواند در مدارس موثر باشد.

پورثانی درباره طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان متذکر شد: نماد به دنبال آگاه کردن دانش‌آموزان و خانواده‌ها نسبت به آسیب‌های اجتماعی است و پس از آن وضعیت آسیب‌های اجتماعی را شناسایی می‌کنیم و افراد دچار آسیب که شناسایی شدند مورد بررسی و مصاحبه قرار می‌گیرند و اگر در این مرحله مشکل او حل نشد، وارد مرحله ارجاع و درمان خواهد شد.

کدخبر: 1007138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟