بی توجهی مدیریتی به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا / حریرچی: با متخاطیان برخورد انتظامی خواهد شد

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، روز 16 فروردین ماه بسیاری از شرکت های خصوصی بر خلاف مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا کار خود را شروع کردند و علاوه بر آن که هوای پایتخت تهران دوباره آلوده شد، اتوبوس ها، مترو و تاکسی ها با حجم عظیمی از جمعیت کار خود را شروع کردند. خیابان ها و اتوبان های تهران نیز از این شلوغی بی نصیب نماندند. این در حالی است که قرار بود تعطیلات تا 20 فروردین ادامه یابد. اما این جمعیت نشان داد که بخش خصوصی دیگر توان تحمل تعطیلی بدون حمایت دولت را ندارد و اگر در چند روز ابتدایی سال 99 شهرها خلوت بودند صرفا به دلیل تعطیلات نوروز بود و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در آن نقشی نداشته است.

ایرج حریرچی در این خصوص به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: عمده موفقیت در فاصله گذاری اجتماعی ایران در اسفندماه به دست آمد. در تمام دنیا با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها 30 الی 50درصد ارتباطات کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر با مصوبات دولت و همکاری مردم عمده فاصله گذاری با تعطیلی سینماها، مسابقات ورزشی، سالن های ورزشی، مراکز عبادی و... اتفاق افتاده است.

او با اشاره به این که در هفته دوم فروردین تشدید فاصله گذاری اجتماعی را اجرا کردیم، افزود: مردم در مورد تردد داخل شهر و بین شهری همکاری خوبی داشتند. ترددهای داخل شهری و بین شهری حدود 70 الی 90 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان این که از شلوغی امروز تهران گله مند هستیم، گفت: درست است که تهران شلوغ بود اما شلوغی به هیچ مانند سال گذشته نبود. برخی خروج از شهرها با جریمه همراه بوده است و تعداد آن قابل توجه بود. مبنای درست نیروی انتظامی این بود که با توجه به افزایش آگاهی مردم این جریمه ها کاهش پیدا کند.

حریرچی مواردی تاکید کرد: در ستاد ملی مبارزه با کرونا و کمیته اجتماعی امنیتی این ستاد مصوب شده است برقرار است و هر موردی غیر از مصوبات انجام شود با برخورد نیروی انتظامی روبرو خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟