جهاد اسلامی: دشمن با دم شیر بازی می‌کند/ حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی

رژیم اسرائیل همچنین یورش‌های خود به کرانه باختری را بیشتر کرد و به چند شهر این منطقه حمله ور شد و در منطقه بیت لحم و طولکرم جوانان فلسطینی با متجاوزین درگیر شدند که در این درگیری‌ها، یک بولدوزر ارتش متجاوز با انفجار بمب منهدم شد.

پاسخ مقاومت به یورش‌های نظامیان صهیونیست‌

 برخی منابع محلی گزارش دادند که اشغالگران در بامداد اولین روز از ماه رمضان با بیش از ۲۵ دستگاه خودروی زرهی و چهار دستگاه بلدوزر از محورهای غربی و جنوبی به شهر طولکرم یورش برده و در تمامی خیابان‌های منتهی به اطراف اردوگاه طولکرم مستقر شدند.

برخی منابع خبری به شبکه خبری المیادین گفتند، بلدوزرهای رژیم اشغالگر به محض آغاز عملیات یورش، زیرساخت‌ها و خیابان‌ها را با بلدوزر تخریب کردند.

نیروهای مقاومت در پاسخ به این حملات به سمت اشغالگران در مسیر مواصلاتی اردوگاه‌های طولکرم و نور شمس تیراندازی کرده و یک بمب انفجاری را در کنار یکی از بلدوزرهای ارتش رژیم اشغالگر در داخل اردوگاه نور شمس منفجر کردند، ارتش رژیم صهیونیستی نیز به این مساله اذعان کرد.

کانال‌های خبری فلسطینی تصاویری از شنیده شدن صدای درگیری‌های شدید بامداد امروز( دوشنبه ) نیروهای اشغالگر صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین در اردوگاه نور شمس در طولکرم و هدف قرار گرفتن خودروهای نظامی و یک بلدوزر این ارتش با بمبی انفجاری هنگام یورش به اردوگاه را منتشر کردند.

همچنین اشغالگران به شرق شهر نابلس، اردوگاه بلاطه در شرق آن و اردوگاه العروب در شمال الخلیل یورش بردند.

نیروهای مقاومت در اردوگاه بلاطه در شرق نابلس نیز به سمت اشغالگران تیراندازی کرده و با بمب‌های دست‌ساز آنها را هدف قرار دادند.

در این راستا جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکشنبه اعلام کرد که مقاومت به حملات خود از تمامی میدان‌ها به ویژه در غزه و کرانه باختری ادامه خواهد داد.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین هم پیشتر انتقال درگیری از کرانه باختری به مرکز اراضی اشغالی را خواستار شد.

نگرانی‌های رژیم صهیونیستی بابت احتمال تشدید درگیری‌ها در ماه رمضان رو به افزایش بوده و رسانه‌های این رژیم از خطر جدی آغاز تنش قریب الوقوع در کرانه باختری می‌گویند.

همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان و هشدارها درباره وخامت شرایط امنیتی و دشوار شدن کنترل آن، دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در وضعیت آماده‌باش حداکثری قرار گرفته و ارتش این رژیم نیروهایش را در تمامی مناطق کرانه باختری اشغالی مستقر کرد.

با وجود اینکه کابینه رژیم صهیونیستی درباره تعداد نمازگزارانی که در ماه رمضان به آنها اجازه ورود به مسجد الاقصی را خواهد داد، تصمیمی نگرفته، اما بر تعداد نیروهای مستقر خود در کرانه باختری اشغالی و نیروهای پلیس در قدس اشغالی افزود.

اشغالگران نیروهای پلیس خود را در ورودی‌های مسجد الاقصی مستقر کرده و ایست‌هایی را در اطراف بخش قدیمی شهر و ورودی‌های منتهی به مسجد ایجاد کرده و به جوانان اجازه ورود به آن برای اقامه نماز عشا و تراویح را نداده و برخی از آنها را کتک زدند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که ارتش این رژیم در کنار ۱۲ گردان آن که در حال حاضر در نوار غزه مستقر هستند، ۲۳ گردان دیگر را نیز در کرانه باختری اشغالی مستقر کرد و تصمیم دارد تیم‌های آماده‌باش را که تحت فرماندهی جبهه داخلی هستند، تقویت کند.

همچنین پلیس رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی ۲۰ تن از ساکنان این شهر را به دلیل حضور در ویدیوی مستندی از عملیات طوفان الاقصی، به ظن «تحریک به تروریسم» بازداشت کرد.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ارتش رژیم صهیونیستی بر یورش‌ها و بازداشت‌های خود در کرانه باختری افزوده و منجر به درگیری‌هایی با فلسطینی‌ها شد که در نتیجه آن بیش از ۴۲۰ فلسطینی به شهادت رسیده و حدود ۴۶۵۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

حمله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در قدس اشغالی

 نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز( دوشنبه ) که اولین روز از ماه مبارک رمضان در سرزمین‌های اشغالی است به نمازگزاران فلسطینی که قصد ورود به مسجد الاقصی برای اقامه نماز تراویح را داشتند، حمله کردند و مانع از ادای مناسک آن‌ها در اولین روز از ماه مبارک رمضان شدند.

جهاد اسلامی: دشمن صهیونیست با دم شیر بازی می‌کند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی بیانیه ای اعلام کرد: «مقاومت ما ادامه دارد و به حملات خود در همه میادین و عرصه‌ها به ویژه در غزه و کرانه باختری ادامه خواهیم داد. »

به توده‌های ملت خود و آزادگان جهان اطمینان می‌دهیم که [جنبش] مقاومت خلق فلسطین در صحت و سلامت کامل بوده و در اوج قرار دارد.

تعرض به مسجد الاقصای مبارک و ممانعت از رفت‌وآمد نمازگزاران از سوی دشمن و باندهای اراذل شهرک نشینان، بازی با دُم شیر است.

ارتش صهیونیستی: در زمان مناسبت به رفح حمله خواهیم کرد

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل در گفت‌‌وگو با شبکه اماراتی اسکای‌نیوز عربی گفت که «طرح حمله زمینی به رفح را در زمان مناسب» اجرا خواهند کرد.

سفر رئیس «سیا» آمریکا به مصر و بررسی آتش‌بس کوتاه مدت

روزنامه العربی الجدید قطر به نقل از یک منبع مصری نوشت که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اخیرا سفر مخفیانه‌ای به مصر داشته که این سفر پیش از سفر رئیس موساد رژیم اسرائیل بوده و طی آن امکان دست یابی به آتش بس انسانی کوتاه مدت دو الی چهار روزه بررسی شده است.

افزایش شمار شهیدان غزه به ۳۱۰۴۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: شمار شهیدان جنگ در نوار غزه به ۳۱ هزار و ۴۵ نفر و شمار زخمی شدگان به ۷۲ هزار و ۶۵۴ نفر رسیده است.

 کانال تلگرامی «الجزیره فلسطین» به نقل از وزارت بهداشت غزه نوشت: شمار شهیدان جنگ در نوار غزه به ۳۱ هزار و ۴۵ نفر و شمار زخمی شدگان به ۷۲ هزار و ۶۵۴ نفر رسیده است.

بیرون آوردن شماری از مجروحان و پیکر‌های شهدا از زیر آوار در بیت لاهیا

کانال تلگرامی القسطل با اعلام کرد: پس از حمله هوایی رژیم اشغالگر به منزل خانواده ابوناصر در بیت لاهیا در شمال نوار غزه، نیرو‌های دفاع مدنی توانستند شماری از مجروحان و پیکر‌های برخی از شهدا را از زیر آوار خارج کنند.

کدخبر: 979330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟