حملات گسترده حزب‌ الله به شهرک‌ های اسرائیلی با شلیک 40 موشک

به گزارش رکنا، منابع خبری از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در چندین شهرک اسرائیلی از جمله «نهاریا»، «حُرفیش» و «معالوت ترشیحا » واقع در مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان خبر دادند.

منابع صهیونیستی خبر دادند که سامانه پدافندی گنبد آهنین، شماری از موشکهای شلیک شده از خاک لبنان را رهگیری کرده، ولی هیچ اشاره‌ای به تعداد این موشکها نکردند.

در پی این حملات موشکی که حزب الله انجام داده، صدای چند انفجار مهیب از نهاریا و چند منطقه دیگر در منطقه «الجلیل» غربی (شمال فلسطین اشغالی ) شنیده شده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی خبر داد که در جریان این حملات، بیش از 40 موشک شلیک شده است. شبکه 12 اسرائیل هم مدعی شد که گنبد آهنین موفق به رهگیری یک پهپاد شده که از خاک لبنان به هوا برخاسته بود.

شبکه 14 اسرائیل اذعان کرد که در یک ساعت گذشته، «دهها موشک از لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است».

به گفته شبکه 12، در این حملات، یک صهیونیست به شدت زخمی شده است.روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اذعان کرد که حزب الله، در این دور از حملات، شهرکهایی را در الجلیل غربی هدف قرار داده که تخلیه نشده است.این حملات باعث خسارات و وقوع آتش‌سوزی در این شهرکها شده است. حزب الله این حملات را در حمایت از مردم غزه انجام می‌دهد و تأکید دارد که تا پایان جنگ غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

واکنش حماس به اظهارات بایدن درباره طرح آتش‌بس

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به اظهارات بایدن ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره پیشنهاد آتش‌بس درباره نوار غزه واکنش نشان داد.

جنبش حماس اعلام کرد: بر موضع خود مبنی بر تعامل مثبت با هرگونه پیشنهادی که مبتنی بر آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی کامل از غزه باشد، تأکید می‌کنیم.

این جنبش افزود: ما به آنچه در سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره دعوت به آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی اشغالگران از غزه، بازسازی و مبادله اسیران مطرح‌شده، مثبت نگاه می‌کنیم.

حماس تأکید کرد: این موضع آمریکا و باور راسخ در منطقه و جهان مبنی بر ضرورت پایان جنگ علیه غزه نتیجه و ثمره ایستادگی اسطوره‌ای ملت مجاهد فلسطین و مقاومت قهرمانانه آن است.

این جنبش خاطرنشان کرد: ما بر آمادگی برای تعامل مثبت و سازنده با هر پیشنهادی که مبتنی بر آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، بازسازی و بازگشت آوارگان به مناطق سکونت خود و دستیابی به قرارداد جدی برای مبادله اسیران باشد، تأکید می‌کنیم در صورتی که اشغالگران هم به‌صراحت پایبندی خود به آن را اعلام کنند.

ادعای بایدن: اسرائیل پیشنهاد جدیدی برای آتش‌بس داده است

 رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که تل آویو پیشنهاد جدیدی برای آتش بس و بازگرداندن اسیران ارائه کرده که این پیشنهاد به حماس منتقل شده است.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شده که تل آویو پیشنهاد جدیدی برای آتش بس و بازگرداندن اسیران ارائه کرده که این پیشنهاد به حماس منتقل شده است.

وی ادعا کرد که مرحله اول شامل آتش بس، عقب نشینی اسرائیل از غزه و آزادی شماری از اسیران است.

بایدن افزود تلاشهای ما بر دستیابی به آتش بس پایدار در غزه متمرکز است.

وی ادامه داد اسرائیل، پیشنهاد جدیدی مبتنی بر سه مرحله ارائه کرده که نقشه راهی برای آتش بس و آزادی گروگانها(اسیران) است و این پیشنهاد از طریق قطر به حماس منتقل شده است.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که پیشنهاد اسرائیل دربرگیرنده بازگشت فلسطینیان غزه به منازلشان است.

وی افزود در مرحله دوم، مبادله تمام اسیران زنده از جمله نظامیان اسرائیلی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله سوم شامل بازسازی نوار غزه خواهد بود، مدعی شد که اسرائیل خواهان این تضمین است که حماس دیگر توان انجام حمله دیگر مشابه حمله هفتم اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) نداشته باشد.

بایدن گفت پیشنهاد اسرائیلی دربرگیرنده توقف اقدامات جنگی به مدت 6 هفته در مرحله نخست است.

ادعای بایدن: پیشنهاد جدید اسرائیل منجر به عادی سازی تاریخی با عربستان خواهد شد

رئیس جمهور آمریکا  ادعا کرد توافق پیشنهادی اسرائیل به آن اجازه ادغام در منطقه و دستیابی به توافق عادی سازی تاریخی با عربستان را خواهد داد.

بایدن با حمایت مجدد از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مدعی شد اگر حماس، پیشنهاد جدید اسرائیل را نپذیرد، اسرائیل به جنگ خود در غزه ادامه خواهد داد.

 تداوم اعتراضات آمریکایی‌ها علیه جنگ غزه و برخورد خشونت‌بار پلیس

 حامیان فلسطین به منظور اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وارد موزه بروکلین در نیویورک شدند و پلیس آمریکا جهت سرکوب مخالفان جنگ غزه، تعدادی از آنها را بازداشت کرد.

معترضان ضد جنگ غزه که نه تنها علیه این جنگ، بلکه نسبت به موضع آمریکا در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کنند، روز جمعه وارد موزه بروکلین نیویورک شدند و با نصب بنرها و شعارهایی مبنی بر «فلسطین را آزاد کنید» خواستار آتش‌بس و توقف این جنگ شدند.

این خبرگزاری هم‌چنین گزارش کرد که دست‌کم یکی از مجسمه‌های محوطه بیرونی موزه دچار آسیب شده و اسپری رنگ بر روی آن پاشیده شده است.

شاهدان عینی به رویترز گفتند که صدها معترض به سمت ورودی‌ موزه بروکلین رفته و اگرچه گاردهای امنیتی مانع ورود بسیاری از آنها شده اما به هر حال برخی از آنها از ورودی عبور کرده و وارد لابی موزه شده‌اند.

کدخبر: 1003528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟