بررسی دادستانی برای جلوگیری از ساخت و ساز در باغ تاریخی گلستان تبریز تا کی ادامه دارد؟ شهرداری تبریز اثر ثبت ملی را تخریب کرد!+ صوت

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، فریدون بابایی اقدم، سخنگوی شورای شهر تبریز در گفت و گو با رکنا در خصوص آخرین وضعیت « باغ گلستان تبریز » گفت: متاسفانه نه تنها شاهد توقف عملیات نیستیم؛ بلکه بتن ریزی، حمل مصالح و به طور کلی عملیات ساختمانی بدون پروانه در حال انجام است. قطع درختان بدون موافقت کمیسیون ماده 7 و صراحتا مخالفت این کمیسیون و تخریب و تغییر کاربری و ساخت بدون پروانه ساخت «تخلف» است و همچنین تغییر هویت اثر تاریخی «جرم» به حساب می آید.

وی در ادامه افزود: در این شرایط، چهارضلعی تخلف را شاهد هستیم. نخست مربوط به شهردار است که این واگذاری را بدون اینکه اختیار قانونی داشته باشد انجام داده است. دوم مربوط به شخص فرماندهی نیروی انتظامی است که بدون توجه به قوانین، اقدام به این کار کرده است.

فریدون بابایی تاکید کرد: بعد از آن، دادستانی باید که دستور توقف عملیات را صادر کند. دادستانی اینگونه توضیح می دهد که موضوع را بررسی می کنند ولی تا کی بررسی ادامه دارد؟ دادستان می بایست از همان لحظات اول دستور توقف ساخت و ساز را صادر می کرد ولی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. ضلع چهارم نیز مدیر کل میراث فرهنگی استان است که در حوزه آنها جرم اتفاق افتاده است ولی کوچک ترین اظهار نظری نکرده است.

صورتجلسه شهرداری تبریز جهت واگذاری زمین باغ گلستان برای ساخت کلانتری

نامه اعتراضی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی خطاب به شهرداری تبریز مبنی بر توقف عملیات ساخت و ساز در باغ گلستان

نامه چهار عضو شورای شهر تبریز به مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران در خصوص پیگیری روند ساخت و ساز در باغ گلستان تبریز

امید است قوه قضائیه، به این موضوع ورود جدی داشته باشد و مانع از بین رفتن میراث طبیعی و فرهنگی کشور شود.

از آنجایی که باغ گلستان تبریز به ثبت ملی نیز رسیده است، می بایست وزارت میراث فرهنگی به این موضوع تخریب ورود کند.

ثبت ملی باغ گلستان تبریز

امروز نیز سیدرضا صالحی امیری ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه حیاط دولت چهاردهم در خصوص تخریب اماکنی که ثبت ملی شده اند گفت: برای اماکن ثبت ملی‌شده ضوابط خاصی وجود دارد، طبق این ضوابط، اگر اقدام غیرقانونی در رابطه با این اماکن صورت گیرد، به سرعت اقدامات قانونی انجام خواهد شد و تخریب متوقف می شود.

کدخبر: 1047036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟