سحر خانم؛ چه تراپیست باشی چه یک زن ساده جنوبی، باز هم جذاب و زیبایی!

سحر دولتشاهی از بازیگران خوب سینمای ایران است. اگرچه در طی این سال‌ها نتوانسته به زبانی خاص و مولف‌گونه در بازی دسترسی داشته باشد، اما انتخاب‌های خوبش در آثاری از کارگردانان مطرح، او را در صدر رقابت‌ها نگه داشته است. در این روزها هم همچنان به رسم سال‌های گذشته، حسابی پرکار است. در مجموعه‌های مختلف و آثار سینمایی هم زیاد دیده می‌شود. در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به استایل او در فیلم‌ها و سریال‌های اخیری که از او دیده‌ایم. با ما همراه باشید.

داریوش

سحر دولتشاهی

دولتشاهی در داریوش در چند حالت متفاوت از گریم و استایل دیده می‌شود. او ایفای نقش شخصیتی را عهده‌دار است که با تغییر تیپ و استایلش، در پی هدفی خاص است. در واقع، ظاهرا با قرارومدارهایی که با ثروتمندان می‌گذارد، قصد تلکه‌کردن آن‌ها به نیت خیر و کمک به دیگران را پیش می‌گیرد. در زمان‌هایی که او تغییر استایل می‌دهد، با سحر دولتشاهی متفاوتی روبه‌رو می‌شویم که به کمک تیپ و گریم، در کالبد شخصیتی دیگر فرو می‌رود. این هم هنر بزرگی است و باورپذیرکردن کاراکترهای مختلف در گریم‌های گوناگون، کار ساده‌ای نیست.

سحر دولتشاهی

در بعضی از صحنه‌ها، برای اینکه ظاهر دولتشاهی متفاوت شود، از موی مصنوعی و عینک‌هایی با قاب بسیار ضخیم استفاده شده است. در تصویر بالا هم نمونه‌ای از چنین گریمی را مشاهده می‌کنید. جالب اینجاست که تقریباً هر شکل و شمایلی از گریم‌های متفاوت و انواع آرایش، با چهره سحر در تناسب و هماهنگی هستند. شکل صورت سحر به او اجازه می‌دهد که با گریم‌های مختلف جذاب شود. هم در زمانی که موهایش کوتاه است و با چتری روی صورتش قرار می‌گیرد و هم زمانی که بلند است و فرقش در شکل‌های مختلف قرار می‌گیرد، زیبا جلوه می‌کند. دولتشاهی از آن چهره‌هایی است که بدون آرایش هم زیبا جلوه می‌کنند. در واقع، خطوط اصلی صورتش از نظم و استحکام جالبی برخوردارند. در داریوش، روی ویژگی‌های ظاهری این شخصیت حساب زیادی باز شده است.

به طور کلی هم در طراحی گریم این شخصیت از ایده‌های مختلفی استفاده شده است. یکی از جاذبه‌های مجموعه داریوش، استفاده از لباس‌ها و گریم‌های متنوع برای هنرپیشه‌ها است. این مجموعه هم توانسته، نظر مخاطبان مختلفی را به خودش جلب کند. باید دید که در ادامه ماجراها، شاهد چه اتفاقاتی خواهیم بود.

مفت‌بر

سحر دولتشاهی

حضور سحر دولتشاهی در کنار حامد بهداد عجیب و تازه نیست. پیش‌تر هم این دو را در مجموعه می‌خواهم زنده بمانم، دیده‌ایم. اما چیزی که این حضور را عجیب می‌کند، ایفای نقش‌هایی طنز در یک کمدی فانتزی است. از پوشش و تیپ بازیگران هم مشخص است که با فضایی شاد و مفرح روبه‌رو هستیم. استایل دولتشاهی در فیلم مفت‌بر نمره خوبی می‌گیرد. در بخش‌هایی از فیلم که قرار است، خوش‌پوش ظاهر شود، انتخاب‌های خوبی برایش صورت گرفته است. برای مثال، تصویر او در عکس بالا، نشان‌گر استایلی جذاب و شیک است. این تیپ اسپرت با عناصر پوششی خوشایندی مانند یک کیف کوله‌ زیبا و اسپرت، شال و کلاهی خوش‌‌رنگ و یک بارانی سبز بژ به دل می‌نشیند. اگر دلتان برای خندیدن در سینما تنگ شده، شاید مفت‌بر که اثری است از عادل تبریزی، خالی از لطف نباشد.

یادگار جنوب

سحر دولتشاهی

دولتشاهی صاحب چهره‌ای فتوژنیک است و گریم‌های مختلفی روی آن می‌نشیند. از تصویری معصوم تا شخصیت زنی باصلابت روی حالت صورتش جلوه خوبی دارد. در یادگار جنوب هم در نقش زنی در گیرودار ماجرایی عاطفی و در کشاکش روابطی انسانی، از گریمی جنوبی برایش استفاده شده است. با این گریم هم زیباتر از همیشه جلوه می‌کند و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسد.

سحر دولتشاهی

گریم زنی جنوبی شاخصه‌های خاصی دارد. رنگ پوست تیره می‌شود و ابروها حالت پرتری پیدا می‌کنند. دور چشم‌ها سیا‌ه‌تر می‌شود و امکان جذاب‌شدن چهره بسیار بیشتر از حالات معمولی است. این گریم برای سحر هم بسیار زیبا از کار درآمده است. برای دیدن فیلمی که داستانی پرکشش دارد، یادگار جنوب را هم به خاطر بسپارید. سینمای داستان‌گو در سال‌های اخیر مهجور بوده و سناریوها اغلب روندی تکراری و بدون ماجراجویی‌های سالم برای دنبال‌کردن مخاطب داشته‌اند. در این فیلم، الناز شاکردوست هم در کنار سحر دولتشاهی به ایفای نقش پرداخته است و او هم استایلی جنوبی دارد.

افعی تهران

سحر دولتشاهی

اگرچه افعی تهران دیگر تمام شده و راز این مجموعه معماگونه هم برای بسیاری از مخاطبان برملا شده، اما بد نیست که در فهرست استایل‌های اخیر دولتشاهی، به نقش او در این مجموعه هم نگاهی داشته باشیم. سحر در این مجموعه در نقش تراپیست یا همان روان‌درمانگر قاتل سریال ظاهر شد. او استایل‌های شیک و بسیار متنوعی داشت. هم در تیپ و استایلش از مدل‌های کلاسیک و رسمی‌تر استفاده شده بود و هم او را با تیپ‌های اسپرت و جذاب می‌دیدیم. آنچه استایل دولتشاهی را چشم‌گیر می‌کرد، انتخاب عناصر پوششی هماهنگی بود که از نظر رنگ و جنس و البته مدل با هم در هماهنگی مناسبی قرار داشتند. در تصویر بالا هم نمونه‌ای از استایل‌های درخشان سحر را مشاهده می‌کنید. ترکیب رنگی سبز بژ و بارانی خوش‌دوخت با شالی سورمه‌ای، از آن مواردی است که همیشه نمره بیشت می‌گیرد. عینک دودی هم بسیار متناسب با مدل صورت سحر دولتشاهی است و به تکمیل این تیپ، کمک شایانی کرده است.

سحر دولتشاهی

در تصویر بالا هم شاهد استایلی اسپرت از سحر دولتشاهی در افعی تهران هستید. کانورس‌های سبز او در تکمیل بخش‌های دیگر این استایل که از شلوار واید و تونیک تشکیل شده، انتخاب مناسبی بوده‌اند. دولتشاهی علاوه بر اینکه چهره‌ای متناسب با آرایش و گریم‌های مختلف دارد، هم اندامش برای انتخاب و پوشیدن انواع تیپ‌ها و استایل‌ها به اندازه کافی متناسب است.

 

کدخبر: 1046903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
یسنا صادقی
آیا این خبر مفید بود؟