تمهیدات لازم شهرداری آبادان جهت آمادگی فصل بارندگی

به گزارش رکنا، دکتر یاسین کاوه‌پور شهردار آبادان در جریان بازدید اعضای ستاد بحران استان خوزستان از سطح شهر آبادان افزود: : با نزدیک شدن به فصل بارندگی عملیات لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی توسط مناطق سه گانه آغاز شده است.

وی با قدردانی از همراهی آبفا آبادان بیان کرد: متاسفانه برخی نقاط خط فاضلاب در خطوط دفع آب‌های سطحی ریخته می‌شود که شهرداری به جهت اقدامات مشترک پس از نشست‌هاش مشترک و هم افزایی با آبفا به صورت مشترک لایروبی در این مناطق رل انجام می‌دهد.

شهردار آبادان گفت: با هماهنگی آبفا و شهرداری آبادان لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی به صورت ویژه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با انجام آن نسبت به سال‌های گذشته آبگرفتگی کمتری را در فصل بارندگی شاهد باشیم.

کاوه‌پور مجموع کانال های دفع آب های سطح شهر آبادان را ۴۰۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: خطوط اصلی و مهم دفع آب‌های سطحی آبادان که فاضلاب این شهر از آن دفع و منتقل می‌شود سال ها لایروبی نشده بود و همین عامل باعث آبگرفتگی در روزهای بارندگی می شد.

وی با اعلام آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ و سپتیک‌های سطح شهر گفت:این شهرداری با اقدامات وآماده‌سازی‌های قبلی از جمله لایروبی سنگین مجاری دفع آب‌های سطحی شهری در ماه‌های گذشته،  سرویس و تجهیز ۲۷ سپتیک، ۶۰ پمپ لجن‌کش و مکنده ثابت و سیار دفع آب‌های سطحی و با بیش ۱۵۰ نیروی خدمات‌شهری در حالت آماده‌باش و خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته پیش بینی می شود مشکل خاصی در خصوص انسداد مجاری، سرریز کانال‌های دفع آب سطحی و آب‌گرفتگی‌های مختل کننده معابر نداشته باشیم، افزود:  ضمن اینکه برای آبگرفتگی‌های پراکنده و لکه‌ای سطح معابر نیز تدابیر لازم اندیشیده شده است تا در صورت بارندگی و آب گرفتگی بلافاصله پس از اتمام بارش‌ها توسط نیروهای خدمات‌شهری مورد تخلیه قرار گیرند.

کاوه‌پور بیان کرد: همچنین تدابیر لازم برای عمده گزارشات مشکلات مردمی مرتبط با پس‌زدگی فاضلاب در برخی از نقاط شهری با هماهنگی‌های به عمل آمده،  مناطق سه‌گانه این شهرداری و آبفا منطقه آبادان مرتفع خواهد شد.

علی رنجکش

کدخبر: 1052244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟