جزییات آتش سوزی مرگبار بازار شادآباد از زبان 3 متهم پرونده / متهمان چه کسانی هستند؟

به گزارش رکنا، به دنبال وقوع حریق در بازار آهن شاد آباد و مرگ ۳ نفر، پرونده ای در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد. به دستور قاضی موسی رضا زاده بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران، عاملان این حریق مرگبار دستگیر شدند.

یکی از متهمان صاحب مغازه ای است که آتش سوزی از مغازه او به دیگر مغازه ها سرایت کرده بود؛ دومین متهم مرد جوشکاری است که برای جوشکاری به آن مغازه رفته بود و آتش سوزی در حال جوشکاری او رخ داده بود؛ سومین متهم پسری جوان ازاتباع است که در مغازه کارگری می کرد که به گفته جوشکار، سهل انگاری و بی توجهی او و صاحب کارش هنگام حمل تینر موجب حریق مرگبار شده است.

صاحب مغازه مرد میانسالی است که همراه برادرش مغازه را اداره می کرده بود. وی گفت: روز حادثه برادرم بیرون بود و من همراه شاگردم و مرد جوشکار داخل مغازه بودیم. قرار بود قفسه ها را تغییر بدهیم و به همین دلیل جوشکار را برای کار به مغازه ام آورده بودم. مرد جوشکار در حال جوشکاری چهارپایه ای بود که ناگهان کارگرم گفت «آتش» وقتی به طرف او برگشتم دیدم دیوار مغازه همسایه که ناایمن است آتش گرفته است. پشت دیوار آنها مقدار زیادی چسب و مواد اشتعال زا نگهداری می کردند که حرارت جوشکاری باعث آتش سوزی شد. آتش خیلی سریع به مغازه ما رسید و من از مغازه بیرون رفتم تا برای مهار آتش درخواست کمک کنم. جوشکار و شاگرد مغازه از ترس به داخل دستشویی پناه بردند اما وقتی آتش همه مغازه را فراگرفت به سرعت بیرون آمدند و خودشان هم دچار سوختگی شدند. وی ادامه داد :متاسفانه مغازه های همسایه ناایمن بودند و قبلا هم آتش نشانی به آنها اخطار داده بود اما توجهی نکردند. از طرفی هم آن سه نفری که فوت کردند مغازه شان با مغازه ما فاصله داشت و تصور می کنم آنها از ترس در مغازه شان مخفی شده بودند که در میان دود آتش گرفتار شدند و جانشان را از دست دادند.

در ادامه کارگر مغازه گفت :مرد جوشکار در حال جوشکاری بود که دیوار مغازه همسایه آتش گرفت و من همراه جوشکار به داخل دستشویی فرار کردیم و بعد که آتش زیاد شد بیرون آمدیم و خودمان هم دچار سوختگی شدیم.

مرد جوشکار، ادعای صاحب مغازه و شاگردش را رد کرد و گفت آتش سوزی از مغازه ای که من در حال جوشکاری بودم شروع شد و ربطی به مغازه همسایه آنها نداشت.

وی گفت : وقتی می خواستم چهارپایه را جوشکاری کنم متوجه شدم کف مغازه خیس است و مایعی داخل آن جمع شده است. به صاحب مغازه و شاگردش گفتم و آنها مدعی شدند کف مغازه آب است. از آنها خواستم کف مغازه را خشک کنند تا هنگام جوشکاری اتصال برق باعث حادثه ای نشود. او آب ها را خشک کرد و من در حال جوشکاری شدم که صاحب مغازه و شاگردش کارتن های تینر را به طبقه دوم منتقل می کردند. لحظاتی بعد یکی از کارتن ها از دست آنها خارج شد و چند ظرف تینر روی زمین افتاد و ناگهان جرقه ای زد و مغازه آتش گرفت. ما از ترس به داخل دستشویی رفتیم اما شعله ها بیشتر شد و برای نجات جانمان دل به آتش زدیم و بیرون آمدیم و خودمان هم دچار سوختگی شدیم. وقتی بیرون آمدیم آتش به مغازه های همسایه ها سرایت کرده بود و افراد حاضر هم در حال فیلم برداری بودند. با کمک تعدادی چند خودرو را از محل آتش سوزی دور کردیم و حتی به چند نفر که داخل آتش گرفتار شده بودند کمک کردیم و آنها را نجات دادیم و بعد هم من برای درمان به بیمارستان رفتم.

تحقیقات در این پرونده تا اعلام نظریه هیئت کارشناسی ادامه دارد و متهمان که اظهارات متناقضی مطرح کردند برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

کدخبر: 1051733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی