حمله به آمبولانس و ضرب و شتم تکنسین‌ ها / جان بیماران آمبولانس در خطر بود + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، محمد محمدی سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل روز جمعه اظهار کرد: در پی اعلام گزارش حادثه واژگونی یک دستگاه سواری پژو پارس در شهرستان هیرمند، سه راهی خمر بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و اولین تیم اعزامی در مدت زمان کمتر از ۶ دقیقه بر بالین مصدومان حاضر شد.

وی افزود: تکنسین‌های اورژانس زابل بلافاصله اقدامات درمانی لازم را برای مصدومان حادثه انجام دادند و هر پنج مصدوم این حادثه را جهت ادامه روند درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) زابل منتقل کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: در مسیر اعزام به بیمارستان حوالی روستای کلوخی ۲ دستگاه پژو پارس با حرکات خطر آفرین راه یکی از آمبولانس‌ها را مسدود و به مصدومان و کارکنان اورژانس حمله می‌کنند.

وی ادامه داد : ضاربان تکنسین‌های اورژانس زابل را مورد ضرب و شتم قرار داده که باعث شکستگی دست چپ و آسیب به قفسه سینه یکی از تکنسین‌های می‌شوند و در نهایت کارشناس فوریت پزشکی جهت درمان در بیمارستان بستری می‌شود.

محمدی ضمن محکومیت هرگونه سوء رفتار و مزاحمت برای همکاران عملیاتی و ضرب و شتم قرار دادن کارشناسان اورژانس، خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات ناپسند که بدلیل ماهیت خدمات اورژانس ۱۱۵ مستقیما بر جان و سلامت انسان‌ها تاثیر می‌گذارد، موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی نیز می‌شود.

وی تاکید کرد: واحدحقوقی مرکز این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد و مطمئنا دفاع از حقوق و شخصیت تکنسین‌های بی دفاع اورژانس ۱۱۵ که خادمان بی‌ادعا هستند بدون فوت وقت انجام خواهد شد.

کدخبر: 1050190 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟