بازداشت 2 برادر بی آبرو که در تهرانی زندگی لاکچری داشتند / با شگردی خاص پول مردم را بالا می کشیدند

به گزارش رکنا، سردار "علی ولیپور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در مرداد ماه سال جاری، فردی با مراجعه به پایگاه دوم پلیس آگاهی مدعی شد که 2 نفر ناشناس با مراجعه به تعمیرگاه وی، هزینه تعمیر خودرو را به صورت آنلاین پرداخت کرده و پس از ارائه رسید پرداخت جعلی، از محل متواری شده‌اند.

وی افزود:  با آغاز تحقیقات، کارآگاهان پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی خودرو و مالک آن شدند. پس از شناسایی متهمان و هماهنگی با مقام قضایی،کارآگاهان پلیس  با مراجعه به محل سکونت متهمان، آنها را دستگیر و به همراه خودروی ماکسیمای مورد استفاده در عملیات کلاهبرداری به پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اینکه متهمان با یکدیگر برادار هستند،  گفت:  این دو برادر در اعترافات خود به ارتکاب بیش از 5 فقره کلاهبرداری به شیوه ارائه رسید پرداخت جعلی اعتراف کردند.

سردار ولیپور گودرزی تصریح کرد: در تحقیقات بیشتر نیز مشخص شد متهمان با استفاده از یک اپلیکیشن پرداخت جعلی ، پس از انجام تعمیرات خودرو، رسید پرداخت جعلی را به تعمیرکاران نشان می‌دادند و با این ترفند، مبالغ هنگفتی را از آنها کلاهبرداری می‌کردند و بر اساس اظهارات شاکیان، مبلغ کلاهبرداری شده توسط متهمان بالغ بر 20  میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: پلیس به شهروندان توصیه می‌کند در هنگام انجام تراکنش‌های مالی به صورت آنلاین، هوشیار باشند و از صحت و سلامت اپلیکیشن‌های پرداخت اطمینان حاصل کنند. همچنین، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

کدخبر: 1042090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟