توصیه‌های پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل

به گزارش رکنا، سرهنگ حکیم عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان اظهار کرد: نکته قابل تامل در سرقت‌ها این است که عمده سرقت‌ها به دلیل غفلت مالباختگان اتفاق می‌افتد، زیرا این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه سوء ‌استفاده سارقان را فراهم می‌کند.

وی افزود: توصیه می‌شود مردم با رعایت نکات ایمنی، از سرقت منازل خود توسط سارقان پیشگیری کنند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوکی مراتب را به پلیس‌۱۱۰ اطلاع دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید و هنگام خالی بودن خانه، از گذاشتن کلید منزل زیر جاکفشی، داخل کفش، گلدان و ... خودداری کنید.

وی بیان کرد: منزل خود را به تجهیزاتی مانند دزدگیر و دوربین مداربسته تجهیز کنید و هنگام ترک منزل از نگهداری هر گونه وجه نقد، اشیای قیمتی و طلا و جواهرات در منزل خودداری کنید و آن‌ها را به صندوق امانات یا افراد مورد اعتماد بسپارید.

عبداللهی گفت: هنگام خروج از منزل از قفل و بسته بودن درهای ورودی، تراس، پشت‌بام و پنجره‌ها مطمئن شوید. از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس و غیر مطمئن پرهیز کنید و صدای زنگ منزل و سوالات بی‌مورد توسط افراد ناشناس را زنگ خطر تلقی کنید.

وی افزود: توقف بدون دلیل خودروهای سواری مشکوک که معمولا سه یا چهار سرنشین دارند در نزدیکی منزل قابل بررسی است، این موارد را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان گفت: در به کارگیری خدمه، پرستار کودک و نظافتچی، دقت و افراد مطمئن استخدام کنید. از بازکردن در منزل روی اشخاص مشکوک که تحت عنوان مهمان دیگر واحدهای مجتمع، تعمیرکار، تاسیساتی و ... مراجعه می‌کنند قبل از شناسایی و اطمینان، خودداری کنید.

وی افزود: حفاظت فیزیکی منزل را کامل کنید، استفاده از نرده و حفاظ برای پنجره‌ها، دیوار حیاط و نصب درب ضد سرقت ضروری است.

عبداللهی گفت: تصور این است که سرقت منزل در نیمه‌های شب انجام می‌شود، در حالی که بیشترین سرقت‌های منزل در اوایل شب از غروب آفتاب تا نیمه‌شب و در فاصله زمانی کوتاه رخ می‌دهد.

وی افزود: همیشه هنگام خروج از منزل از قفل بودن در تراس اطمینان حاصل کنید و از قرار دادن کلید روی آن خودداری کنید.

کدخبر: 1015433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟