پرداخت ۳۶۰ میلیارد عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اصفهان/اجرای طرح هوشمندسازی پسماند پزشکی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمد مهدی فردوسی با اشاره به پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان، گفت: عمده این عوارض مربوط به شرکت ذوب‌آهن است و قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان میان ۸۰ شهرداری استان و ۶۰ میلیارد تومان میان دهیاری‌های استان توزیع شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیگیری مستمر برای پرداخت عوارض آلایندگی فولاد مبارکه و پالایشگاه ادامه خواهد داشت زیرا این عوارض در حوزه توسعه فضای سبز و حمل‌ونقل عمومی با نظارت استانداری و سازمان محیط زیست هزینه خواهد شد.

IMG_20241011_063615_230 بررسی طرح هوشمندسازی پسماند پزشکی در کارگروه مدیریت پسماند استان اصفهان

فردوسی ضمن اشاره به برگزاری نشست کارگروه‌ مدیریت پسماند استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، گفت: در این جلسه در خصوص ارائه برنامه زمانبندی قابل اجرا جهت مدیریت کود و پسماند دامداری‌های بالای ۵۰۰ رأس شناسایی شده در استان توسط نماینده تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی تبادل نظر و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه گزارش اقدامات به عمل آمده در خصوص اجرای طرح هوشمندسازی پسماند پزشکی نیز مطرح و تصمیم گیری شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در پایان گفت: در این جلسه نیز در خصوص انتقال پسماندهای عادی تولیدی در شهرستان‌های مبارکه، شهرضا، دهاقان و سمیرم به شرکت بازیافت لنجان تا زمان راه‌اندازی کارخانه کمپوست شهرستان‌های مذکور مطابق با مکاتبه شرکت بازیافت و مباحث مطرح شده در جلسه تخصصی کارگروه مدیریت پسماند استان صورت گرفت.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 1050157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟