مدیران در راستای تامین مسکن روستائیان تلاش کنند

به گزارش رکنا در همدان، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از یادگار‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) است، افزود: بنیاد مسکن یک مجموعه انقلابی، پویا، پرتلاش و دارای اهمیت است.

وی با توجه  به اینکه اداره راه و شهرسازی در شهرها و کلان‌شهرها و بنیاد مسکن نیز در حوزه روستا‌ها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفرمتولی امور عمرانی و آبادانی است، خاطرنشان کرد: در تمامی دوره های زمانی، ساخت و ساز مسکن در روستا‌ها مورد توجه قرار گرفته، اما یکی از برنامه های مهم این دولت،  بررسی و رفع مشکلات روستائیان است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اهمیت روستا‌ها در دولت سیزدهم گفت: طبق آنچه که در دولت سیزدهم سیاست‌گذاری شده است در افق چهار ساله،  در روستاها تحولات رو به رشدی انجام و اجرا خواهد شد.

وی گفت: یکی از اقدامات تاثیرگذار و تحول‌کننده که در بنیاد مسکن در دستور کار قرار گرفته طرح هادی در روستا‌ها است.

مقام ارشد استان همدان تصریح کرد: نقش طرح‌ هادی در روستا‌ها به نوعی، همان نقشی است که طرح جامع در شهر‌ها ایفا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلوگیری از مهاجرت به شهرها گفت: با توجه به نگرش نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، باید از مهاجرت به شهرها و کلانشهرها جلوگیری شود.

وی در این خصوص ادامه داد: بنابراین در راستای مهاجرت معکوس یعنی از شهرها به روستا، اقدامات لازم و تشویقی در دستور کار قرار گرفته زیرا روستا‌ یک محیط مولد، کم‌هزینه و پُرفایده است که برای آبادانی و نشاط در روستا‌ها باید طرح جامع را به شکل گسترده و وسیع دید.

استاندار همدان  بازنگری طرح‌های هادی، روستا‌ها و توسعه‌آن‌ها به شکل مناسب و فنی خبر داد،  افزود: فضای روستا در شرایط کنونی بسته است و باید در بازنگری طرح‌هادی راه رشد و توسعه روستا‌ها هموار شود تا نسل‌های بعدی ساکنان روستا بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در روستا‌ها نیز باید جلوی اقدامات خودسرانه، ساخت‌و‌ساز‌های غیرفنی و بی‌رویه‌ی غیر مجاز گرفته شود.

از عارفه سلیمانی

 

 

 

 

کدخبر: 764985 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟