در بحث ولایت پذیری رییس جمهور تردید نداریم / بحث های فرهنگی مثل گشت ارشاد را می پذیریم

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، در پی اظهارات پزشکیان در نشست خبری خود، موضع‌گیری های متفاوتی از سوی نمایندگان مجلس شکل گرفت. برخی اظهارات رییس جمهور درباره صدور انقلاب، گشت ارشاد و نیز fatf را به باد انتقاد گرفتند و برخی دیگر با وی همراه شدند.

محمد امیر در این باره گفت: امام در صحیفه خود نزدیک به این مضمون آورده‌اند که «ما می خواهیم انقلاب را صادر کنیم اما به این معنا نیست که می خواهیم کشورهای دیگر را اشغال کنیم؛ این ها همه، برادران ما هستند»  به نظر من، رییس جمهور هم به همین معنا اشاره داشتند ولی بهتر بود در انتخاب لغت، دقت بیشتری می شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس دوازدهم درباره موضع‌گیری منفی برخی نمایندگان در موضوع گشت ارشاد نیز چنین گفت: بحث ارشاد، یک بحث فرهنگی است و موضوع فرهنگی با بگیرو ببند درست نمی‌شود. دستِ‌کم در این تاریخ و این زمان به طور قطع نتیجه نمی‌دهد.

وی افزود: البته این موضوع معطوف به یک دلیل نیست و دلایل متعددی بر آن مترتب است. جوانان از ما انتظار دارند. ما باید از توان جسمی، علمی، فکری، فرهنگی و سیاسی آن‌ها بهره ببریم و این کار با پس زدنِ جوان محقق نمی‌شود.

امیر در عین حال تأکید کرد: با این استدلال به نظرم انعطاف رییس جمهور و اظهاراتشان در نشست خبری، قابل دفاع است.

این نماینده مردم اهواز در موضوع FATF نیز چنین گفت: اگر این موضوع به مجلس ارجاع شود و موجب تسلط و نظارت بیگانه بر کشور ما نباشد، مجلس حتما حمایت و همراهی خواهد کرد.

کدخبر: 1041928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟