این کابینه نماد وفاق ملی نیست / چرا قاضی زاده هاشمی برای وزارت بهداشت انتخاب نشد / پاک نژاد رییس دفتر زنگنه بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، احمد بخشایش اردستانی با بیان این که"پزشکیان باید تعریف خود از وفاق ملی را تعریف کند" تصریح کرد:  این ترکیب شامل دو نماینده مجلس و برخی از دوستان آقای پزشکیان است. البته باید تعریف رییس جمهور از وفاق ملی را بررسی کنیم. این که دولت باید بر اساس وفاق ملی و مثل یک شرکت سهامی عام اداره شود، به صلاح مملکت نیست.

نماینده مردم اردستان در مجلس دوازدهم افزود: وفاق این نیست که از تمام گروه ها یکی دو نماینده در کابینه دولت باشند. انتخاب وزرایی چابک، پویا، عملگرا، توانا و کارآمد برای کشور منجر به ایجاد انسجام ملی می شود و این موضوع وفاق را پدید می آورد.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان گفته بودند که وزارت بهداشت را به مخالف خود یعنی آقای قاضی زاده هاشمی می دهند ولی بعد اعلام کردند که "دوستانم اجازه نمی دهند". ما متوجه هستیم. از طرفی هم چون ایشان سابقه حضور در مجلس را دارند، رشد کشور را در آمل و آرزوهای خود دنبال می کنند و به همین دلیل می اندیشد کشور با گردهم آوردن افراد با نحله های فکری مختلف، رشد می کند!

تلاش فراکسیون مستقلین برای حضور نمایندگان در کابینه دولت

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی به نشست های فراکسیون متبوع خود با رییس جمهور اشاره کرد و گفت: ما در این جلسات با پزشکیان دچار چالش شدیم. ایشان حاضر نبود هیچ کس را از مجلس به کابینه ببرد. ما هم گفتیم چه طور است که شهید رییسی از پایگاه خود یعنی دانشگاه امام صادق، افراد را به کابینه برد. شما هم باید از پایگاه خودت؛ یعنی مجلس، افرادی را انتخاب کنید. به این ترتیب بود که دو نماینده مجلس در لیست وزرا قرار گرفتند.

پاک نژاد به نظرم رییس دفتر آقای زنگنه بود

وی درباره رأی آوری وزرای پیشنهادی اظهار داشت: آقایان نوری قزلجه و دنیامالی که حتماً رأی می آورند.

بر خی دیگر نظیر آقای پاک نژاد که به نظرم رییس دفتر آقای بیژن زنگنه بود که مشکل خواهند داشت. پیش بینی من این است که حدود 3 تا 4 وزیر از سد مجلس عبور نخواهند کرد.

بخشایش اردستانی تأکید کرد: البته باید منتظر بمانیم. لابی های وزرای پیشنهادی در مجلس در میزان رأی اعتماد کاملا موثر است.

کدخبر: 1028696 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟