خواسته‌ بازنشستگان از بیمه آتیه‌سازان؛ باید هزینه‌های درمان بازنشستگان را به‌طور کامل پوشش دهد

فعالان جامعه بازنشستگی در اعتراض به تجدید قرارداد با بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ اعلام کردند: بر اساس ماده ۵۴ قانون بازنشستگی، تأمین اجتماعی موظف است بستر درمان رایگان را برای بازنشسته‌ها فراهم کند و نباید هر سال مبالغی برای بیمه تکمیلی از آن‌ها دریافت کند و خدمات ناقص ارائه دهد.

 نمازی، رئیس شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ، در هتلی در انزلی میزبان و متولی برگزاری مجمع کانون‌های بازنشستگی شرق کشور است. این مجمع به منظور ارائه پیشنهادات و رایزنی‌ها برای تجدید قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان با این سازمان بیمه‌گر برگزار شده است.

این پیشنهاد در شرایطی مطرح شده که سازمان بیمه‌گر هیچ خدمات جدید و بهتری برای بازنشستگان ارائه نکرده و امسال نیز با همان خدمات سال‌های گذشته که موجب نارضایتی جامعه بازنشستگان بوده، ادامه خواهد داشت.

نکته قابل توجه این است که چرا کانون‌های بازنشستگی تأکید دارند که برای چندمین سال متوالی با این شرکت بیمه‌گر قرارداد ببندند. اگر منافع شخصی در میان نیست، پس چرا با وجود نارضایتی‌ها تغییراتی در خدمات صورت نمی‌گیرد؟

بسیاری از بازنشستگان معتقدند اگر امسال هم قرار است بیمه تکمیلی با همین شرکت آتیه‌سازان حافظ برقرار شود، بازنشستگان تأمین اجتماعی نباید هیچ مبلغی پرداخت کنند و کل مبلغ پرداختی باید توسط سازمان تأمین اجتماعی تقبل شود.

سعید تبریزیان، فعال بازنشستگی، به خبرنگار رکنا گفت: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل عدم توانایی در اجرای ماده ۵۴ موظف است اگر بازنشستگان می‌خواهند از بیمه تکمیلی استفاده کنند، کل هزینه سهم بیمه را خود پرداخت کند. متأسفانه کانون عالی و کانون‌های استان‌ها در این زمینه به‌طور جدی پیگیری نکرده‌اند تا سازمان را مکلف به پرداخت کامل هزینه بیمه کنند.

او افزود: اگر بیمه آتیه با تغییر جدول خدمات خود به حداکثر خدمات و اینکه سازمان تعهد دهد که هزینه‌های حق بیمه تکمیلی به عهده سازمان است، هیچ مشکلی ندارد که امسال هم با بیمه آتیه‌سازان حافظ قرارداد ببندد و سال آینده اگر بازنشستگان دیدند خدمات این شرکت برای آن‌ها کافی نیست، تجدید نظر کنند.

تبریزیان در ادامه گفت: دعوت از نمایندگان کانون‌های عالی بازنشستگان ۶ استان به هتلی در انزلی برای تجدید قرارداد، اقدامی بسیار ناشایست است، در حالی که نظرات مطالبه‌گران برای آن‌ها اهمیتی ندارد.

 
کدخبر: 1052901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟