خودرویی که تنها یک نسخه از آن در تهران وجود دارد! / «ام پی وی تهران»؛ خودرویی که سه غول خودروسازی آلمان برای ایران ساختند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این خودرو محصول مشترک سه شرکت اتومبیل سازی آلمانی مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است که در سال 1972 میلادی (1351 شمسی) ساخته شده است. آرم این سه شرکت خودروسازی علاوه بر روی بدنه بر روی غربیلک فرمان خودرو نصب شده که تاکید بر همکاری این شرکت ها در ساخت این خودروی منحصربه فرد دارد. به خودروی مذکور «ام پی وی تهران» گفته می شود که برگرفته از حروف اختصاری ابتداری سه شرکت سازنده آن به علاوه شهر محل سفارش آن یعنی تهران است. از این خودرو تنها یک دستگاه در جهان ساخته شده است.

بدنه ام پی وی

ام پی وی تهران به یک پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی ساخت فولکس واگن مجهز شده است که از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌برد. لازم به ذکر است که این پیشرانه در قسمت عقب خودرو و به شکل افقی قرار گرفته است.  وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک جعبه دنده ۴ سرعته اسپرتوماتیک، ساخت شرکت پورشه گذاشته شده است. این اتومبیل دارای یک سیستم ترمز دو مداره است. فرم طراحی اتاق از نوع اسپرت و بدنه دو تکه از جنس فایبرگلاس است.

آرم های ام پی وی

«ام پی وی تهران» دارای 2 عدد سوئیچ متفاوت از یکدیگر است. سوئیچ اولیه که کوتاه تر است تنها قابلیت آزاد کردن دنده های 1 و 2 را داشته و سرعت خودرو در این حالت حداکثر 30 کیلومتر بر ساعت می باشد اما سوئیچ دوم بلندتر است چهاردنده ماشین را آزاد کرده و خودرو توانایی رسیدن به 170 کیلومتر بر ساعت را دارد.

کدخبر: 1047670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پارمیدا محمدی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟